احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی؛ از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی
کد خبر: 3914667
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی؛ از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهی

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: انجام تحقیقات علمی، احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است.

حاج اقا شعباینیحجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز خون بندناف و مرکز مقاوم‌سازی سفال و سرامیک از جمله دستاوردهای مهم و کاربردی جهاددانشگاهی همدان است که به بهره‌برداری رسیده و مرکز ناباروری غرب کشور هم از اقداماتی است که جای امیدواری و تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه این نهاد در مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ظرفیت‌ و قابلیت‌های زیادی از خود بروز داده است، ادامه داد: از طریق آموزش‌هایی که در این نهاد ارائه می‌شود، افراد می‌توانند در زمینه‌های مهارتی، کاربردی وارد عرصه کار شوند و همچنین به طور کل این انتظار از جهاددانشگاهی وجود دارد که حرکت جهادی را در حوزه علمی شتاب بخشد و تبیین کند.
وی جهاددانشگاهی را یک نهاد انقلابی و برخاسته از متن انقلاب و به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور دانست و مطرح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند نیازهای کشور در عرصه‌های مختلف را با حرکت جهادی و انقلابی برطرف کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: انجام تحقیقات علمی، احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی نیز از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی حاکم بر جهاددانشگاهی و برخورداری از ساختار انسانی این نهاد و روحیه ازخودگذشتگی و خودگردان بودن این مجموعه سبب شده است تا نیروهایی جوان و متعهد در این نهاد گردهم آیند و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشته باشند.
امام جمعه همدان شناسایی مشکلات اصلی استان در بخش های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را اولویت مأموریت‌های مهم جهاددانشگاهی دانست و یادآور شد: ارائه راهکارهای لازم با بهره‌گیری از توانمندی‌های جامعه دانشگاهی، نخبگان و بخش خصوصی می‌تواند یک اولویت مهم برای این مجموعه به ویژه در استان باشد.
شعبانی موثقی افزود: توانایی جهاددانشگاهی در همکاری با بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز و کلید توسعه فناوری و حرکت به سمت نوآوری و خلاقیت در جامعه و ایجاد خودباوری در مسئولان باشد.
وی در پایان گفت: به این نهاد انقلابی و جهادی بسیار علاقمند هستم و اعتقاد دارم تقویت روحیه جهادی در محیط های علمی و دانشگاهی برای نیل به قله های علمی که توانمندی کشور در عرصه های مختلف را به دنبال دارد، توسط این نهاد تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha