آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلف از نگاه جوانان؛ با اجرای اولین رویداد در همدان
کد خبر: 3922912
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلف از نگاه جوانان؛ با اجرای اولین رویداد در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای نخستین رویداد «خیزش کنشگران پیشرفت مسئله‌محور» در همدان، گفت: جوانان ثابت کردند که توانایی بهتری در شناسایی و تجزیه و تحلیل و بیان راهکار برای مشکلات را دارند و می‌توانند به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی مسئولان کمک حال باشند.

آسیب‌شناسی حوزه‌های مختلف از نگاه جوانان؛ با اجرای اولین رویداد در همدانمحمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مبنی بر تحقق اندیشه و فرامین امام(ره) در فضای جامعه و توجه به پیشرفت کشور، یکی از مأموریت‌های این مجموعه، ممارست در اقامه ارزش‌های انقلاب و نظام در جامعه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: در همین راستا، برای اطلاع از مسائل و آسیب‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... و یافتن راه حل مناسب، معقول و مبتنی بر ارزش‌های نظام و انقلاب، «نخستین رویداد پیشگام خیزش کنشگران پیشرفت مسئله محور» در همدان کلید خورد.
وی ادامه داد: گام نخست این رویداد هفته گذشته با حضور 85 نفر از جوانان نخبه استان انجام گرفت، در این طرح به دنبال کشف و شناسایی جوانانی خلاق، نخبه، دارای توان فکری، عملیاتی و علمی بالایی و نگاهی دقیق و تیزبینانه نسبت به مسائل و آسیب‌های استان هستیم.
نظیری ادامه داد: در این راستا پس از اعلام فراخوان، 120 نفر برای حضور در طرح ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری آزمون مجازی، 85 نفر حائز کسب امتیاز لازم برای حضور در رویداد پیشگام شدند.

«مسئله شناسی»؛ گام اول رویداد
نظیری ادامه داد: این رویداد در سه گام طرحی شده است، گام نخست، «مسئله شناسی» یا تحلیل مسائل و آسیب‌های جامعه استانی است، گام دوم «رسیدن به راه حلی مناسبی و منطقی برای حل مسائل» و گام سوم «ارزیابی و داوری راه حل های پیشنهادی» است.
این مقام مسئول ابراز کرد: در گام نخست این رویداد که هفته پیش در محل تالار قرآن برگزار شد، 85 نفر از جوانان نخبه استان بر اساس توان، علایق، رشته تحصیلی در گروه‌‌های مختلف سازمان دهی شده و به بررسی مشکلات و آسیب‌های استان در حوزه‌های مختلف پرداختند.
وی با اشاره به اینکه سن شرکت کنندگان در این طرح 20 تا 30 سال است، ادامه داد: شرکت کنندگان قبل از آغاز طرح، در دوره آموزشی حضور داشته و سپس وارد فرآیند مسئله‌شناسی می‌شوند.
نظیری ابراز کرد: جوانان در فرایند مسئله شناسی در کنار 10 تن از اساتید برجسته استانی و کشوری در حوزه مسئله شناسی، به تجزیه و تحلیل مشکلات و مسائل، ریشه یابی و دستیابی به نقاط کانون مشکلات مربوطه پرداختند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: در این میان گروه‌ها فرصت دارند تا طی یک هفته با مراجعه به دستگاه‌های متولی و همچنین مشورت با کارشناسان و متخصصان مرتبط با آن موضوع، به بررسی آن مسئله بپردازد.

نگاه خلاقانه و ریزبینانه جوانان در شناسائی مشکلات
این مقام مسئول اظهار کرد: گام دوم این رویداد هفته جاری برگزار خواهد شد که نتایج حاصل از بررسی و تجزیه و تحلیل مسئله، مورد قضاوت اساتید و کارشناسان قرار گرفته و راه‌حل‌هایی پیشنهاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گام سوم رویداد، 3 مهر ماه برگزار می‌شود، گفت: در این مرحله، راه‌حل‌های کسب شده در گام دوم توسط تیم داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که در نهایت 8 گروه برتر شناسایی و به مراجع و دستگاه‌های متولی وصل می‌شود.
نظیری ادامه داد: در سرکشی که مسئولان از گام نخست این رویداد داشتند همگی بر این مهم معتقد بودند که نگاه جوانان به مسائل و مشکلات استان دقیق، خلاقانه و ریزبینانه است که این نوع نگاه می‌تواند الگویی برای همگان باشد تا نسبت به آسیب‌ها و مسائل اطراف خود چنین نگاه دقیقی داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه منتظر حضور مسئولان بیشتری در این رویداد در گام‌های بعدی هستیم، گفت: مسئولان حوزه‌های تخصصی در سطح استان می‌توانند از این ظرفیت جوانان نخبه در شناسایی و حل مسائل و آسیب‌های حوزه‌های مختلف کاری خود بهره گیرند.
وی عنوان کرد: برای مسئولان این رویداد مهم است چرا که جوانان ثابت کردند که توانایی بهتری در شناسایی و تجزیه و تحلیل و بیان راهکار مشکلات را دارند، آنها می‌توانند به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی مسئولین کمک حالشان باشند.

انتهای پیام
captcha