جوابیه مدیر بنیاد قرآن همدان در مورد عدم پیگیری اجرای طرح «شفاءالقرآن»
کد خبر: 3926488
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۵

جوابیه مدیر بنیاد قرآن همدان در مورد عدم پیگیری اجرای طرح «شفاءالقرآن»

مدیر بنیاد قرآن استان همدان در پاسخ به صحبت یکی از قاریان همدانی مبنی بر پیشنهاد مطرح‌شده‌ای که بنیاد قرآن آن را پیگیری نکرد، گفت: اجرای طرح «شفاءالقرآن» (پخش تلاوت قرآن برای بیماران در بیمارستان) منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی بود که از سوی آنها موافقت نشد.

جوابیه مدیر بنیاد قرآن همدان در مورد عدم پیگیری برای اجرای طرح «شفاءالقرآن»محمدجواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در پاسخ به صحبت یکی از قاریان همدانی مبنی بر پیشنهاد مطرح شده که از سوی بنیاد قرآن مورد پیگیری قرار نگرفته است، اظهار کرد: نزدیک به دو سال گذشته از سوی قاری بین‌المللی و مطرح استانی آقای مهدی ساعد در جلسه‌ای طرح شفاءالقرآن پیشنهاد داده شد. این طرح شامل پخش تلاوت قرآن در محیط بیمارستان‌ها و به طور خاص بیمارستان بعثت بود به این صورت که در ساعات خاص ملاقات چند آیه قرآن برای تسلی روح و جسم آنان قرائت شود.

وی با اشاره به اینکه در همان دوره زمانی این موضوع با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد، توضیح داد: اجرای این طرح منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی می‌شد و این موضوع در دوره ریاست قبلی این دانشگاه مطرح که از طرف ایشان رد شد چرا که دلیل آنها برای رد این طرح این بود از آنجا که بیشتر پخش تلاوت قرآن در مراسم‌های ختم انجام می‌شود و پخش قرآن برای بیماران در بستر ممکن است این طور تلقی شود که در آستانه مرگ هستند. این طرح به دلیل کارکردهای غلطی که در جامعه در مورد قرآن ایجاد شده است مورد موافقت دانشگاه علوم پزشکی قرار نگرفت و اجرای آن نیازمند فرهنگسازی است.

صدیق به نحوه برگزاری کلاس‌های بنیاد در ایام کرونا پرداخت و یادآور شد: از جمله جلساتی که حضوری برگزار می‌شوند کلاس تفسیر قرآن دکتر آهی، جلسه تفسیر نهج‌البلاغه با تدریس دکتر حبیبیان ویژه رده‌های سنی مختلف است که با حفظ پروتکل برگزار می‌شود. از 80 جلسه هفتگی قرآن در روستاها 20 جلسه با حفظ پروتکل بهداشتی به صورت حضوری در روستاهایی که وضعیت کرونا در آنجا سفید است و در منازل اهالی روستا یا مساجد با آموزش تجوید، روان‌خوانی، روخوانی و احکام در حال برگزاری‌ است.

وی به برقراری کلاس تفسیر و حفظ مجازی اشاره و اظهار کرد: کلاس تفسیر با حضور استاد عقیلی و حفظ مجازی نیز با شرکت 300 نفر و با حضور 4 استاد در حال برگزاری است که در این دوره، اساتید محفوظات شرکت‌کنندگان را از طریق تلفن پیگیری می‌کنند. جلسات مربوط به کودکان در ایام کرونایی برگزار نمی‌شود و جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه این سنین نیز به صورت تلفنی برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌ای ویژه جاماندگان از تحصیل از سوی بنیاد قرآن، تصریح کرد: این دوره که یک مدرسه آموزش از راه دور به حساب می‌آید زیر نظر آموزش و پرورش بوده که از طریق نرم افزار شاد و با اعمال امتیازاتی برای شرکت‌کننده در زمینه انجام فعالیت‌های قرآنی در حال برگزاری است و در دو مرکز آموزش مائده ویژه 200 خانم جامانده از تحصیل و مرکز آموزش طاها نیز ویژه حدود 200 آقای جامانده از تحصیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha