برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه همدان
کد خبر: 3945771
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع شاخص این استان خبر داد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه همدانحجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: هر ساله سوگواره یاس نبوی هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود که امسال با توجه به شرایط کرونایی فقط در بقاع متبرکه شاخص که شرایط لازم را دارند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سوگواره در بقاع متبرکه شاهزاده حسین(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزاده محسن(ع) و در نهاوند نیز در امامزاده محمد(ع) و علی(ع) در حال برگزاری است.

زین‌العابدینی همچنین از سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه هم‌زمان با ایام فاطمیه خبر داد و گفت: پس از نماز مغرب و عشا به‌صورت خیلی کوتاه سخنرانی و ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) انجام می‌گیرد که البته این برنامه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی همراه است.

وی ادامه داد: برگزاری این سوگواره بستگی به تعداد زائران و تعداد افراد شرکت‌کننده در نماز جماعت دارد، همچنین در صورتی‌ که فضای داخلی امامزاده کوچک باشد، همچون امامزاده فرزند علی، به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سوگواره برگزار نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: در خلال این برنامه بسته‌های معیشتی نیز در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع خواهد شد که با توجه به اینکه این برنامه در تمامی شهرستان‌ها در حال برگزاری است پس از اتمام ایام فاطمیه آمار کلی در این زمینه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha