فعالیت کانون قرآنی امام خمینی(ره) ملایر در پیام‌رسان شاد
کد خبر: 3946550
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

فعالیت کانون قرآنی امام خمینی(ره) ملایر در پیام‌رسان شاد

مسئول روابط عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآنی ملایر از فعالیت کانون قرآنی امام خمینی(ره) این شهرستان در پیام‌رسان شاد خبر داد.

تشکیل و فعالیت کانون قرآنی امام خمینی(ره) در پیام‌رسان شاد در ملایراحسان بیات، مسئول روابط عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآنی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی محافل حضوری و برنامه‌های قرآنی، بسیاری از فعالیت‌ها متأسفانه محدود و کمتر شد.

وی با بیان اینکه در این راستا بسیاری از فعالیت‌های قرآنی به سمت فضای مجازی و استفاده از کانال‌ها و پیام‌رسان‌ها سوق پیدا کرد، گفت: در این راستا در ملایر گروهی به نام کانون قرآنی امام خمینی(ره) از سوی مجمع قاریان و حافظان قرآنی شهرستان تشکیل شد.

بیات افزود: در این گروه که بیش از 50 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر عضویت دارند تعدادی از قاریان و اساتید برجسته قرآن با پیگیری و شناسایی استعدادهای قرآنی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را برای این افراد در نظر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این زمینه تلاوت‌ها و سایر فعالیت‌های اعضای گروه برای اساتید ارسال می‌شود که اساتید این تلاوت‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و اشکالات مربوطه را رفع می‌کنند.

بیات گفت: یکی از نکات برجسته در این گروه این است که هر هفته توسط یکی از اساتید یک نکته آموزشی برای قرآن‌آموزان مطرح می‌شود و دانش‌آموزان علاوه بر تلاوت‌ها با نکات آموزشی نیز به‌خوبی آشنا می‌شوند.

مسئول روابط عمومی مجمع قاریان و حافظان قرآنی ملایر در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ها و زمان جلسات، مسابقات، کرسی‌های قرآنی، نشست‌های تخصصی و... از طریق این کانال به فعالان قرآنی و علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: همچنین معرفی قاری برای برنامه‌های مختلف به نهادها و ارگان‌ها از طریق این کانال قرآنی انجام می‌شود.

بیات در ادامه با بیان اینکه این فعالیت‌ها از شهریورماه امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه قرآنی به‌صورت حضوری توسط مجمع نداریم و در تابستان با حضور قاریان جلسه در فضای باز داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی طرحی با عنوان استعدادهای قرآنی استان همدان از سوی سازمان تبلیغات، گفت: در این زمینه با توجه به فراخوان انجام شده، از استان همدان 16 نفر از استعدادهای قرآنی نوجوان شناسایی و انتخاب شدند که این نوجوانان در حال حاضر با مربی‌گری اینجانب در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت‌های قرآنی دارند و در صورت رفع کرونا این جلسات به‌صورت حضوری دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در واقع آموزش این استعدادها با هدف تربیت نسل فرهیخته قرآنی و آمادگی برای حضور در برنامه‌ها و مسابقات قرآنی است، گفت: در آینده ما شاهد موفقیت این استعدادها در عرصه‌های قرآنی داخلی و بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha