بزرگداشت روز جهانی آفریقا با نشست گفت‌وگوی ادیان در مراکش
کد خبر: 3973942
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

بزرگداشت روز جهانی آفریقا با نشست گفت‌وگوی ادیان در مراکش

نشست تسامح و گفت‌وگوی ادیان با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی و مذهبی آفریقا از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان مراکش در رباط، پایتخت این کشور برگزار شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العمق المغربی، در نشست تسامح و گفت‌وگوی ادیان که روز دوشنبه 3 خردادماه به مناسبت روز جهانی آفریقا در کلیسای جامع پطرس در رباط برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر پایان جنگ و درگیری‌های دینی و مذهبی در این قاره و نشر ارزش‌های صلح و تسامح و همچنین نقش رهبران مذهبی در جلوگیری از درگیری میان پیروان ادیان آسمانی تأکید کردند.
 
محمد اعبیدو، هماهنگ کننده این نشست اظهار کرد: مراسم امروز در روز جهانی آفریقا فرصتی برای بررسی مشکلات قاره آفریقا از جمله افراط‌گرایی، تروریسم، جنگ‌ها و درگیری‌ها و سوء استفاده از دین در این جنگ‌ها بوده است.
 
سالم بن محمد المالک، مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) نیز در سخنانی با اشاره به درگیری‌های مذهبی در قاره سیاه گفت: جوامع آفریقایی از ثروت فرهنگی و تمدنی بسیار خوبی برخوردارند و به انسان‌ با دید ارزشمند‌بودن می‌نگرند.
 
عزت کرم، دبیرکل مؤسسه «ادیان به خاطر صلح» نیز گفت: اگر همه ادیان به محقق‌شدن خیر و خوبی برای همه افراد پایبند نباشند، صلح در جهان وجود نخواهد داشت.
 
وی افزود: رهبران دینی جهان نمونه و الگوی پیروان خود هستند لذا مسئولیت آنها در رهبری جهان برای تحقق صلح فراگیر، مهم‌تر از مسئولیت دیگر افراد جامعه است.
 
نماینده الازهر مصر نیز در این نشست تأکید کرد: گفت‌وگوی ادیان نباید فقط گفت‌وگوی صرف باشد بلکه باید به خاطر همزیستی مسالمت‌آمیز و تکریم انسان انجام شود. چرا که خداوند عز وجل در قرآن کریم فرموده است: «‌وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ» و در این آیه هیچ توجهی به رنگ پوست، زبان یا دین افراد نشده است.
 
در ادامه نشست، رئیس کمیته گفت‌وگوی ادیان یهودیان آمریکایی و دبیرکل اتحادیه مراکشی‌ها نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد تمدن اسلامی و گفت‌وگوی میان پیروان ادیان تأکید کردند.
انتهای پیام
captcha