برگزاری کنفرانس مجازی ارزش‌های فرهنگی در سیره نبوی در مراکش
کد خبر: 3973983
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

برگزاری کنفرانس مجازی ارزش‌های فرهنگی در سیره نبوی در مراکش

سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری چند سازمان اسلامی کنفرانس بین‌المللی «به سوی چشم‌انداز آینده‌نگر از سیره نبوی» را برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد فردا پنجشنبه کنفرانس بین‌المللی بزرگی در رابطه با ارزش‌های فرهنگی در سیره نبوی با عنوان «به سوی چشم‌انداز آینده‌نگر از سیره نبوی» برگزار خواهد شد.

این کنفرانس از سوی سازمان آموزش، علوم و فرهنگ جهان اسلام (آیسسکو) با همکاری اتحادیه جهان اسلام و اتحادیه محمدی علما در مراکش برگزار می‌شود.

 این کنفرانس که در مقر آیسسکو در رباط و از طریق فناوری ارتباط تصویری برگزار می‌شود، در ساعت 10 صبح به وقت محلی با تلاوتی آیاتی چند از قرآن کریم آغاز خواهد شد و در ادامه مهمانان افتخاری این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد که شامل عمران خان صدراعظم پاکستان، ولیعهد انگلیس و امیر حسن بن طلال، رئیس انجمن اندیشه عربی در اردن و میگل آنخل موراتینوس، نماینده عالی سازمان ملل متحد در امور تمدن‌ها خواهند بود.

پس از آن بخش‌هایی از ویدئویی پخش می‌شود که سازمان آیسیسکو درباره نسب پیامبر(ص) و در ادامه سالم بن محمد المالک، مدیرکل آیسسکو پیام سازمان را قرائت خواهد کرد و سپس احمد عبادی، دبیر کل اتحادیه محمدی علما در مراکش و محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیر کل اتحادیه جهان اسلام نیز به ترتیب پیام‌های خود را قرائت خواهند کرد و سپس ویدئویی از موزه سیره نبوی در مدینه منوره و همچنین اجرای گروه مدیحه پخش خواهد شد.

بخش بعدی به سخنرانی مدیران سازمان‌های علوم اسلامی با سخنرانی شوقی علام، مفتی مصر و شیخ‌الاسلام  الله شکور پاشازاده  و همچنین فرحان نظامی، مدیر مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد در لندن، عمر الحافی، مدیر مطالعات دینی در دانشگاه آل البیت در اردن و دکتر جیمز باتون، مدیر مرکز بین‌المللی دین و دیپلماسی اختصاص دارد.

پس از این سخنرانی‌ها، یورام فون کلاورین، کارگردان هلندی درباره تجربه اسلام آوردن خود به شکل تصویری سخن‌رانی خواهد کرد.

علاوه بر این چهار جلسه کاری نیز در فهرست برنامه‌های کنفرانس قرار دارد که نخستین به موضع سیره نبوی و تلاش علمی، دوم سیره نبوی و ابعاد کاری، سومین سیره نبوی و مشکلات دوران معاصر و در جلسه پایانی نیز درباره پیام‌های جهانی و زنده پیامبر(ص) و رسالت ایشان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha