۱۰ ارتباط قیام حضرت مهدی(عج) و عاشورا
کد خبر: 3990314
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳

۱۰ ارتباط قیام حضرت مهدی(عج) و عاشورا

یک کارشناس حوزه مهدویت در همدان به بیان ۱۰ ارتباط قیام حضرت مهدی(عج) و قیام عاشورا پرداخت.

۱۰ ارتباط قیام حضرت مهدی(عج) و عاشوراحجت‌الاسلام سعید شیری، کارشناس حوزه مهدویت و استاد حوزه علمیه شهرستان ملایر  در گفتگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه حضرت مهدی تکمیل کننده سفر امام حسین(ع) هستند، افزود: امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه حرکت کردند تا حکومت الهی را برپا کنند اما به کوفه نمی‌رسند و جریان کربلا رخ می‌دهد و سفر ایشان نیمه تمام باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: حضرت مهدی(عج) نیز وقتی ظهور می‌کنند از سمت مکه به کوفه حرکت می‌کنند، مسجد کوفه را محل حکومت خود قرار می‌دهند و بر اساس روایات مسجد سهله نیز محل زندگی ایشان خواهد بود، به این ترتیب سفر امام حسین(ع) را تکمیل کرده و حکومت الهی را برپا می‌کنند.

قیام حضرت مهدی(عج) در روز عاشورا

این کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه امام زمان(عج) پس از ظهور در روز 23 ماه رمضان و دعوت مردم، در روز عاشورا قیام خواهند کرد، افزود: ایشان در این روز قیام خواهد کرد و از قاتلان جدش امام حسین(ع) انتقام می‌گیرد.

دلدادگی امام زمان(عج) به امام حسین(ع)

وی اظهار کرد: در زیارت ناحیه مقدسه امام زمان(عج) می‌فرمایدهر صبح و شام به جای اشک برای جدم امام حسین(ع) خون گریه می‌کنم، ایشان درباره هیچ یک از ائمه این عبارات را به کار نبرده‌اند و این نشان از اوج دلدادگی به امام حسین(ع) است.

اولین کلام امام مهدی(عج) در روز قیام

شیری با بیان اینکه امام زمان(عج) در روز قیام خود را با امام حسین(ع) به جهانیان معرفی می‌کند، افزود: اولین کلام ایشان درباره امام حسین(ع) است که می‌فرمایند جد من حسین لب تشنه به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: مردم دنیا با قیام عاشورا آشنایی دارند و با دیدن پیاده‌روی اربعین و عزاداری‌های شیعیان با امام حسین(ع) آشنا هستند از این رو امام زمان(عج) نیز در روز قیام خود را به وسیله امام حسین(ع) به مردم معرفی می‌کند. در حقیقت قیام عاشورا زمینه را برای شناسایی حضرت مهدی به دنیا فراهم می‌کند.

شعار یاران حضرت مهدی(عج)

این کارشناس حوزه مهدویت با اشاره به اینکه شعار یاران مهدی یا لثارات‌الحسین(ع) است، افزود: این نشان از ارتباط عمیق قیام عاشورا و قیام حضرت مهدی(عج) است.

تعلق شب قدر به امام زمان(عج)

وی یادآور شد: بر اساس روایات شب قدر به امام زمان تعلق دارد و ملائکه بر قلب امام نازل می‌شوند، یکی از کارها و اعمال مستحب در این روز زیارت عاشورا است این نشان از ارتباط عمیق این دو است.

ادعیه امام زمان(عج)

شیری تصریح کرد: در ادعیه‌ای که مختص به امام زمان است همچون دعای ندبه، فرازهایی که مربوط به امام حسین(ع) است را می‌بینیم همچو این الطالب بدم المقتول بکربلا.

ادعیه امام حسین(ع)

وی تاکید کرد: در ادعیه ویژه امام حسین(ع) نیز به امام زمان(عج) پرداخته شده همچون زیارت عاشورا که در آن می‌خوانیم مَعَ امام منصور، این نشان از ارتباط عمیق جریان امام حسین با مهدویت است.

خواندن دعای فرج زیر قبه امام حسین(ع)

شیری با بیان اینکه خواندن دعا زیر قبه امام حسین حتما مستجاب خواهد شد افزود: یکی از دعاهایی که در زیر قبه امام حسین(ع) مستحب است خوانده شود دعای فرج امام زمان است.

رجعت امام حسین(ع) پس از امام زمان(عج)

این کارشناس حوزه مهدویت در پایان گفت: در روایات داریم اولین کسی که پس از امام زمان(عج) رجعت خواهند کرد امام حسین(ع) است، ایشان در بین ائمه اولین کسی هستند که پس از امام زمان رجعت و بر پیکر امام زمان نماز و ایشان را غسل و کفن می‌کنند.

انتهای پیام
captcha