آرامستان تویسرکان با نظر کارشناسی جابجا شود
کد خبر: 3994318
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

آرامستان تویسرکان با نظر کارشناسی جابجا شود

فرماندار تویسرکان گفت: با توجه به ظرفیت و شرایط آرامستان کنونی باید طرح جابجایی آن به سرعت در دستور کار قرار گیرد اما این کار مستلزم نظرات کارشناسانه است.

آرامستان تویسرکان با نظر کارشناسی جابجا شودبه گزارش ایکنا از همدان، سید رسول حسینی فرماندار تویسرکان امروز ۹ شهریورماه، در کارگروه برنامه ریزی انتقال آرامستان تویسرکان گفت: طبق برآوردهای انجام شده ظرفیت آرامستان کنونی در خوشبینانه‌ترین حالت تا ۲ سال آینده پر می‌شود و انتقال آرامستان باید انجام گیرد و طبق نظرسنجی که در جلسه انجام شد همه با این امر موافق بودند و این موضوع به برنامه ریزی بلند مدت حداقل تا یک صده نیازمند است.

وی ادامه داد: پس همه ما به عنوان خادمان مردم مسئول انجام این کار هستیم و بنده نیز به عنوان یک خدمت‌گزار و کسی که تحصیلات تکمیلی در حوزه برنامه ریزی شهری دارم و به دلیل وجود مسائل روانی، اجتماعی، فاصله حداقلی با خیابان‌های اطراف و دیگر مسائل مخالف صد درصدی وجود آرامستان در داخل شهر هستم اما تعیین مکان جدید باید با نظر کارشناسی انجام شود و قطعا همه جوانب امر در نظر گرفته خواهد شد.

فرماندار تویسرکان در پایان سخنان خود تصریح کرد: بازدید از منطقه امامزاده ناصر به عنوان مکان پیشنهادی و مکان‌های دیگری که به صورت مکتوب ظرف دو روز آینده پیشنهاد داده شود انجام و حریم، محدوده و امکانات محل انتخابی بررسی و نتیجه بر اساس کار کارشناسی که اساس کار ماست تا یک هفته آینده مشخص خواهد شد.

عظیم الوندی سرپرست شهرداری تویسرکان با اشاره به دو مسئله مهم جهت باد قالب و روان آبها در بحث آرامستان گفت: طبق مصوبه جلسه برنامه ریزی انتقال آرامستان تویسرکان در مورخ هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ عملیات کروکی و نقشه برداری از محل پیشنهادی آرامستان انجام شده و در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته است همچنین تامین وسایل ایاب و ذهاب مردم نیز بر عهده شهرداری است.

خزایی رئیس شورای اسلامی تویسرکان فاصله ده کیلومتری با شهر، عدم امکان توسعه شهر به منطقه آرامستان، جزو اراضی رانشی و سیل خیز نبودن، عدم مجاورت با چشمه، قنات، مراکز آموزشی تربیتی و مراکز صنعتی غذایی و فاصله حداقل ۲۰۰ متری از روستاها را از دیگر مسائل مهم دانست و گفت: در جلساتی که با اعضای شورا انجام شد به این نتیجه رسیدیم که منطقه امامزاده ناصر نسبت به گزینه های مطرح شده دیگر اولویت دارد اما نیاز به زیر ساختها خصوصا در بحث جاده ایی دارد.

حسین بابایی عضو شورای شهر تویسرکان نیز در گفتگو با ایکنا از همدان گفت: آرامستان از مکان فعلی باید به مکان دیگری جا به جا شود چراکه مردمی که در حاشیه آرامستان زندگی می‌کنند دچار افسردگی شده و مشکلات زیادی را تحمل می‌کنند از طرفی هم این طرح مدتهاست مطرح شده اما هر بار به دلیلی عقب افتاده است.

وی افزود: همانطور که در جلسه برنامه ریزی مطرح شد تصمیم انقلابی باید گرفته شود به سرعت جانمایی و طبق نظر کارشناسی انجام شود چراکه طبق برآوردهای مالی این طرح هم اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که نسبت به سال گذشته چند برابر شده و اگر باز هم به تعویق بیافتد به طبع هزینه بیشتری دربرخواهد گرفت که این ضربه‌ای بر اقتصاد تویسرکان است.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگ مستلزم تصمیمات بزرگ است گفت: ما نباید از حواشی هراس داشته باشیم چون ملاک و معیار ما رفاه مردم است و به خاطر تمام پیوست‌های فرهنگی این موضوع آرامستان باید تا قبل از پرشدن ظرفیت و قبل از ازدست رفتن فرصت جابه جا شود.

انتهای پیام
captcha