بسیج و جهادی که پایان ندارد/ اردوهای جهادی؛ مصداق بارز کمک بی‌منت
کد خبر: 4014916
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

بسیج و جهادی که پایان ندارد/ اردوهای جهادی؛ مصداق بارز کمک بی‌منت

بسیجی و جهادگر نمونه استان همدان با بیان اینکه فرهنگ کمک به نیازمندان بین نسل جوان و ایجاد روحیه امید در مناطق کم برخوردار را جزو مسئولیت‌های خود می‌دانیم، گفت: اردوهای جهادی را می‌توان مصداق بارزی از کمک بی‌منت دانست که در این قالب گروه‌های مختلفی از شهروندان به‌ویژه نسل جوان در گرما و سرما و شرایط سخت حوادث طبیعی به یاری هم‌وطنان خود می‌شتابند.

بسیج دانشگاه آزاد ملایر

وقتی کلمه بسیج را می‌شنوی فکرت می‌رود به سمت کار خدایی، کاری بی‌ریا، خالص و ناب که در راهی که می‌روی مسیرت حق است و خدمت به خلق. بسیج، دیوان شعر انقلاب اسلامی است که پیر جماران در اوج شعله‏‌های آتش جنگ تحمیلی، سرود و به زیور طبع و چاپ پایداری و مقاومت بسیجیان آراسته شد دیوانی که پر از غزل‏‌های عاشقانه وداع فرزندان و همسران و پدران و غربت اشک و آه مادران و یتیمان است.

بسیج مکتبی برگفته از قرآن و اهل بیت(ع) و راه سیدالشهدا(ع) در روز عاشوراست؛ مکتبی با فریاد تکبیرها و راهی برای قدم نهادن در خلق حماسه‌های بزرگ است. مکتب سلیمانی‌ها و متعلق به دوران خاصی نیست مگر نه اینکه امروز نسل‌هایی که نه روزهای انقلاب و نه روزهای دفاع مقدس را دیده‌اند چگونه در مکتب حاج قاسم گام برمی‌دارند.

امروز همان دورانی است که دشمنان این نظام در اتاق‌های شیشه‌ای سر بسته خود برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم نسخه می‌پیچند؛ جوانانی که در مکتب حاج قاسم تربیت شده‌اند به پشتیبانی و ادامه راه سرخ مکتب عاشورا بسیجی‌وار و عاشقانه با روحیه جهادی به مردم خدمت می‌کنند.

پرهام کولیوند یکی از بسیجیان ملایری و دانشجوی رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر است؛ وی که متولد سال 1378 بوده و از دوران نوجوانی و دوره دبیرستان وارد بسیج شده است، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: فعالیت‌هایم در بسیج از زمان دانش‌آموزی شروع شد و تا امروز که به‌عنوان دانشجو هستم این فعالیت‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولیت فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد را بر عهده دارد، افزود: بسیج زمان و مکان نمی‌شناسد و وقتی عاشقانه و خالصانه در مکتب بسیج وارد شوی، هدفت فقط خدمت است و برایت فرقی نمی‌کند کجا باشی مهم این است که خالصانه برای خدا کار کنی بدون هیچ انتظاری و راه و مرامت فقط خدا باشد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد ملایر با بیان اینکه از زمان دبیرستان تاکنون در حوزه‌های مختلف بسیج شامل مدرسه، بسیج محلات و پایگاه و همچنین حوزه دانشجویی در عرصه‌های زیادی با سایر بسیجیان فعالیت داشته است، تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت‌ها بیشتر شد و یکی از عمده فعالیت‌های ما با توجه به نیاز جامعه و مردم در حوزه بهداشت و درمان بود.

وی افزود: در این زمینه گروه جهادی که قبلاً هم در فعالیت‌های مختلف اردوهای جهادی به ویژه در مناطق محروم فعال بود تصمیم گرفت با توجه به نیاز کشور در راستای طرح واکسیناسیون گام بردارد. در این راستا با مجوز و مصوبه بهداشت و درمان و آموزش‌های سایر همکاران بسیجی با همکاری سپاه تصمیم به اجرای طرح واکسیناسیون عمومی علیه کرونا را گرفتیم.

راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی

کولیوند تصریح کرد: در این زمینه برای اولین بار در استان همدان یک مرکز واکسیناسیون دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر راه‌اندازی شد که این مرکز فعالیت‌های خود را به‌عنوان چهارمین مرکز دانشجویی کشور بعد از تهران، مشهد و خوزستان از 15 شهریورماه امسال آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سپس مراکز دیگری در استان و کشور راه‌اندازی شد، افزود: این مرکز با عنوان مرکز شهید سلیمانی و در راستای طرح شهید سلیمانی تاکنون خدمات واکسیناسیون علیه کرونا را هم برای دانشجویان و هم مراجعان عادی انجام داده و این فعالیت‌ها ادامه دارد.

کولیوند با بیان اینکه حدود 15 نفر از دانشجویان بسیجی به‌صورت جهادی در این مرکز به مراجعان خدمات‌دهی دارند، گفت: بیش از سه هزار دز واکسن از طریق این مرکز به مراجعان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه طبق بررسی‌های که انجام شد دانشجویان بسیجی و جهادی وضعیت برخی روستاها را نامناسب دیده‌اند، گفت: در این زمینه نیز بیکار نبوده و قرار است با همکاری سپاه حضور در روستاها را برای واکسیناسیون به‌صورت سیار داشته باشیم که در این هفته که مصادف با هفته بسیج است این کار را آغاز خواهیم کرد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد ملایر گفت: در این زمینه نیز اولین بار است که قرار است واکسیناسیون سیار را به‌صورت جهادی داشته باشیم، مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی در دانشگاه همچنان فعال خواهد بود.

کولیوند که به‌ تازگی در همایش دانشجویان استان همدان به‌عنوان بسیجی و جهادگر نمونه انتخاب شده است، گفت: در سال 96 نیز در بسیج محلات به‌عنوان بسیجی نمونه استان انتخاب شدم.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک‌های مؤمنانه در این زمینه نیز بیش از 150 میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه طی چند مرحله در بین نیازمندان و خانواده‌های شناسایی شده شهرستان و مناطق محروم ملایر انجام شده است.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد ملایر همچنین توزیع سه هزار عدد ماسک و ساخت پنج واحد مسکونی در مناطق محروم شهرستان برای نیازمندان را از دیگر فعالیت‌های جهادی و بسیجی این حوزه دانست و گفت: اجرای طرح غربالگری، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و... از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی ما در طی یک سال گذشته بوده است.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای شکوفایی و رفع محرمیت‌ها

کولیوند با بیان اینکه بسیج مکتب و مدرسه عشق است و بسیجیان امروز باید از همه ظرفیت‌ها برای شکوفایی و رفع مشکلات کشور و رفع محرمیت‌ها استفاده کنند، گفت: دانشجویان دارای روحیه شادابی هستند و با عشق و علاقه در راستای رفع مشکلات گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان با توجه به جایگاه دانشجویی خود می‌توانند خط و مشی جامعه را هدایت کنند، گفت: بسیج دانشجویی شهرستان ملایر حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد از مطالبه گری و... که می‌تواند در هر زمینه برای رفع مشکلات مردم ورود پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه بسیجیان دانشجو از طرح جهادی استقبال می‌کنند، تصریح کرد: کار جهادی و روحیه جهادی نشاطی خاص به ما می‌بخشد که امید داریم در مکتب حاج قاسم و شهدا بتوانیم ادامه دهنده این مسیر ارزشمند بوده و بسیجی وار این مکتب را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه بسیج مکتبی ارزشمند است که هر کس در این مکتب و مسیر مخلصانه گام بگذارد عاقبت‌به‌خیر می‌شود، گفت: هفته بسیج فرصتی برای بیان حقایق مکتب بسیجی و جذب جوانان به بسیج است.

کولیوند با بیان اینکه فرهنگ کمک به نیازمندان بین نسل جوان و ایجاد روحیه امید در مناطق کم‌برخوردار را جزو مسئولیت‌های خود می‌دانیم، افزود: اردوهای جهادی را می‌توان مصداق بارزی از کمک بی‌منت دانست که در این قالب گروه‌های مختلفی از شهروندان به‌ویژه نسل جوان در گرما و سرما و شرایط سخت حوادث طبیعی به یاری هم‌وطنان خود می‌شتابند.

‎وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که گروه‌های جهادی در این مجاهدت معنوی برای کمک به مردم در حوادث، مشکلات و رفع محرومیت‌ها از یکدیگر سبقت می‌گیرند، افزود: این خدمات بی‌منت در واقع نماد سبک زندگی جهادی است و رفتار و عملکرد بسیجیان مصداق بارز افسران جنگ نرم در مقابل دشمن در این مقطع زمان است.

کولیوند یادآور شد: در واقع فعالیت بسیجیان در اردوهای جهادی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است تا بسازند و ساخته شوند و سبک زندگی جهادی را برای دیگران تفسیر کنند و نشان دهند عرصه جهاد پایان ندارد.

آری این است حکایت عشق بی‌پایان بسیج و اینجاست که هنوز بوی روزهای جبهه با همان لباس‌‏های رنگ خاک، با همان شناسنامه و پلاک و با همان هیبت عاشقانه شهدا می‌آید فقط سنگر عوض شده است.

انتهای پیام
captcha