سند قرآنی همدان در شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود
کد خبر: 4016906
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

سند قرآنی همدان در شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: برنامه‌های عملیاتی سند قرآنی استان همدان تدوین شده و این سند در شورای فرهنگ عمومی این استان به بحث و بررسی برای تصویب قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، هفتم آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه برش نقشه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اظهار کرد: سند قرآنی که از سوی شورای قرآنی استان تدوین شده، رونمایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باید مستمر و منظم برگزار شود، گفت: در این جلسه ضمن گزارش اولویت‌های فرهنگی استان، شورای فرهنگ عمومی استان آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به دلیل شرایط کرونایی، باید مصوبات پیشین شورای فرهنگ عمومی استان مورد بازبینی و بازخوانی قرار گیرد.

شعبانی یادآور شد: برش نقشه مهندسی فرهنگی استان همدان زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی در حال تدوین است، نهاد خانواده و جمعیت، توانمند‌سازی صنعت گردشگری، ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، فرهنگ نشاط شهروندی و اجتماعی از اولویت‌های فرهنگی استان هستند.

وی اشاره کرد: شورای قرآن همدان، برنامه‌های عملیاتی سند قرآنی استان را تدوین کرده که این سند به بحث و بررسی شورای فرهنگ عمومی استان برای تصویب قرار می‌گیرد.

شعبانی با اظهار امیدواری که شورای فرهنگ عمومی استان فعال، کنشگر و اقدامات مؤثر داشته باشد، گفت: تعیین ضرورت‌های فرهنگی مجموعه‌های ورزشی استان در حال تنظیم و تدوین است.

مهندسی فرهنگی؛ مهم‌ترین تکلیف

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدانعلیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: آسیب‌شناسی‌های فرهنگی که در برش سند فرهنگی استان لحاظ شده، براساس تحقیق و نظرات کارشناسی شده، شناسایی شده‌اند.

وی افزود: ارکان جامعه از جمله خانواده، جوانان، بانوان از مواردی است که مورد هجمه‌های جدید دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است و لازم است که آسیب‌هایی که از سوی فضای مجازی متوجه خانواده، کسب و کار و دیگر بخش‌های جامعه می‌شود، شناسایی شوند. در تدوین راهکار‌های رفع آسیب‌های شناخته شده، از ارزش‌های انقلاب اسلامی و شهدا استفاده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد توضیح داد: اولویت‌های فرهنگی به‌عنوان آسیب‌های جدی و زیربنایی استان هستند، اشتغال، پوشش، سبک زندگی، مدیریت رسانه و فضای اجتماعی از موضوعات مهمی هستند که باید در سند فرهنگی لحاظ شوند‌.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دیدگاه‌ها و نظرهای کارشناسی خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کنند. یادآور شد: در شرایط کنونی، به تعبیر مقام معظم رهبری، مهم‌ترین تکلیف ما مهندسی فرهنگ کشور است.

انتهای پیام
captcha