ایران رتبه پانزدهم علمی را در دنیا دارد
کد خبر: 4058646
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

ایران رتبه پانزدهم علمی را در دنیا دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر رتبه پانزدهم علمی را در دنیا داریم.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوریبه گزارش ایکنا از همدان، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر رتبه پانزدهم دنیا را از منظر علمی به خود اختصاص داده ایم که در راستای ارتقای این رتبه باید دیپلماسی علمی را تقویت کنیم چرا که دیپلماسی علمی را مسیری امنیت‌ساز برای کشور خود و کشورهای همسایه می‌دانیم.

وی خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در این همایش گفت: ما، دانشجویان مهمان در کشور را میزبان خود می‌دانیم و از اینکه میزبانان شایسته‌ای مانند شما داریم به خود می‌بالیم، سعی کنید سفیران شایسته‌ای برای کشور خود باشید و تا آنجا که ممکن است علم و فناوری را در بالاترین سطح فرابگیرید و در بازگشت به کشور خود آنجا را به یک کشور دانامحور و علم‌محور تبدیل کنید.

زلفی گل تاکید کرد: دانشجویان باید تلاش کنند جزو بهترین‌ها در دنیا باشند. پیش از انقلاب در کشور با نظامی سلطنتی مواجه بودیم که دست‌نشانده استکبار بود و اجازه نمی‌داد ملت ما در زمینه علمی رشد کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: استکبار هنوز هم به کشورها اجازه رشد علمی نمی‌دهد، باید علم و فناوری را در بالاترین حد آموزش ببینیم، برای مرجعیت‌سازی علمی کارهای بزرگی در کشور انجام شده به طوری که در حال حاضر رتبه ۱۵ علمی را به دست آورده‌ایم که بسیار ارزشمند است.

وی یادآور شد: کشور دانامحور هیچ گاه دستخوش جنگ و درگیری نمی‌شود به همین دليل است که‌ دیپلماسی علمی را مسیری امنیت‌ساز برای کشور خود و کشورهای همسایه می‌دانیم که باید در این سمت و سو پیش رفت.

انتهای پیام
captcha