لبخند شیرین کودکان هدیه‌ای آسمانی است
کد خبر: 4067063
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

لبخند شیرین کودکان هدیه‌ای آسمانی است

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.

امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان امروز ۶ تیرماه در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: در نقطه پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قبل از هر چیز، شکرگزار خداوند هستم و سر در برابر این شورآفرینی تلاشگران عرصه تئاتر کودک فرود می‌آورم. از تنهای بی‌همتا سپاسگزارم که لیاقت داد تا با هنرمندان و گروه‌های نمایشی در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران به مردم شادی هدیه کنیم. از مردم شریف و با فرهنگ همدان برای این همه خوبی و هنر دوستی تشکر می‌کنم که همراهی آن‌ها نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امید بخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.
دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: با تأسی از تأکید باریتعالی بر قدرشناسی و قدردانی، از مدیران هنری کشور که پس از دو سال همه‌گیری کرونا، بر خود این وظیفه را احساس کردند، دست در دست نمایشگران و اهالی تئاتر قرار دادند و با شادی از راه سخت بحران گذر کردند؛ صمیمانه قدردانی می‌کنم.
مشهدی عباس، خاطرنشان کرد: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با کاستی‌هایش، که همه متوجه من است و شادکامی‌هایی که همه از محبت مخاطبان تئاتر است به نقطه پایانی رسید؛ انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورتان به سوغات ببرید و اندیشه مهرورزی و شادی را در شهرهای خودتان بر پا کنید.
آمار و ارقام گروه‌های شرکت کننده موجود است. ستاد جشنواره با نیروی انسانی محدود، بیش از 800 هنرمند را همچونان خواهران و برادران خود مهربانانه میزبان بود. در پایان می‌خواهم بر دو نکته تأکید کنم که می‌تواند فرازی برای دوره بیست و هشتم باشد.
او از تأکید بر استانداردسازی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: اول اینکه در این دوره، ما تأکید بر ایجاد شرایط استاندارد برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان داشتیم؛ اینکه تمام ظرفیت‌های نمایش کودک و نوجوان بتوانند جایگاهی در این رویداد داشته باشند. در کنار بخش‌های کودک، نوجوان، خیابانی و خردسال، بخش‌های تئاتر فراگیر با همراهی هنرمندان توانیاب بهزیستی، بخش تئاتر با اجرای هنرمندان زیر 18 سال با درایت آموزش و پرورش به جشنواره بیست و هفتم اضافه شد که امیدوارم در ادوار آینده به شکلی بهتر تداوم یابد.
دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: دومین نکته، پیشنهادی است از این فرزند تئاتر کودک و نوجوان، که امید دارم، با دقت به آن اندیشیده و در آینده شرایط اجرای آن مهیا شود. ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ایران امروز فراتر از مرزهاست و می‌توان آثار اندیشه‌ورز و شریف هنرمندان ایرانی را در جای جای این جهان پهناور به صحنه برد. برای دست‌یابی به این هدف، بایستی ظرفیت ایجاد بازار تئاتر را در کنار جشنواره کودک و نوجوان، فراهم کرد تا اندیشه بلند ایران اسلامی را همگام با بیانیه گام دوم انقلاب در جهان گسترش داد.
مشهدی عباس در بخش پایانی سخنان خود، گفت: از خدای بزرگ سپاسگزارم، به خاطر وجود اعضای ستاد اجرایی جشنواره، در تهران و همدان، که عاشقانه وقت خود را در اختیار برگزاری این رویداد مهم قرار دادند و بهترین‌ها را، برای این عزیزان از درگاه خداوند خواهانم.

انتهای پیام
captcha