مطالبه‌گری مستمر اصحاب رسانه عامل اصلی رفع مشکلات است
کد خبر: 4079657
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

مطالبه‌گری مستمر اصحاب رسانه عامل اصلی رفع مشکلات است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه هم تخصص و هم تعهد لازمه کار خبرنگاری است، گفت: مطالبه‌گری مستمر اصحاب رسانه عامل اصلی رفع مشکلات جامعه است.

الیاس نجاری علی اکبر کریم پوربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)، در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که امروز، ۳۰ مردادماه در محل سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه خبرنگاری همچون راویان صدر اسلام است، همانطور که گسترش اسلام با حضور راویان و اصحاب خبر بود امروز هم پیشرفت جامعه اسلامی با ابزار و حضور خبرنگاران اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اگر در واقعه غدیر راویان آنچه که اتفاق افتاده بود را روایت نمی‌کردند حقیقت به ما نمی‌رسید، لذا ثبت دقیق اتفاقات در واقعه غدیر از سوی خبرنگاران آن زمان موجب شده این واقعه به خوبی تبیین‌گری شود.

نجاری با بیان اینکه نقش خبرنگاران در ساختاردهی، مهندسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بی‌نظیر است، گفت: سلاح خبرنگار در جنگ نرم قلم و دوربینش است تا از ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همدان یادآور شد: امام خمینی در پاریس که بودند در یک روز با ۷ خبرگزاری مصاحبه و دیدار کردند که این نشان دهنده نقش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها در پیروزی انقلاب است امام با خبرنگاران داخلی و خارجی در ارتباط بودند و به ابهامات آنها پاسخ می‌دادند، این سیره امام می‌تواند الگویی برای مدیران ما باشد تا با باز کردن راه برای خبرنگاران وضعیت را آنطور که هست به صورت واقع‌بینانه برای مردم تبیین کنند.

نجاری با اشاره به اینکه اگر در طول تاریخ واقع نگاران و تاریخ نویسان دقیق و درست اتفاقات را روایت می‌کردند امروز مسئله تحریفی نداشتیم، ابراز کرد: از این رو نقش خبرنگاران در جامعه امروز کلیدی است تا با روایت درست خود از تحریفات جلوگیری کنند تا به گفته رهبر معظم انقلاب جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام اتفاقاتی در حوزه خبررسانی اتفاق افتاد از قبیل اینکه تیم رسانه‌ای معاویه امام علی(ع) را فردی بی‌‎نماز معرفی می‌کرد، گفت: هم تخصص و هم تعهد لازمه کار خبرنگاری است، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف، طرح و تبادل آرا و تبیین‌گری از اساس کار خبرنگاری است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) در پایان مطالبه‌گری مستمر اصحاب رسانه را عامل اصلی رفع مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران دانست.

انتهای پیام
captcha