دعوت امام جمعه همدان به شرکت در پویش «آجر به آجر»
کد خبر: 4099107
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

دعوت امام جمعه همدان به شرکت در پویش «آجر به آجر»

امام جمعه همدان پویش «آجر به آجر» را زمینه‌ساز انجام کار خیر برشمرد و گفت: هر شخص می‌تواند با اهدای حتی یک آجر در حرکت مدرسه‌سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی سهیم باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته فرهنگی و تبلیغاتی بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به برگزاری بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار کرد: هر شخص می‌تواند با اهدای حتی یک آجر در حرکت مبارک مدرسه‌سازی و رفع مشکلات فضاهای آموزشی سهیم باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در جهت ترویج این حرکت ملی از وظایف ائمه جماعت است و بعد از دوران محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مراکز و اجتماعات، به ترویج این طرح مهم خواهیم پرداخت.

شعبانی با بیان اینکه این طرح نو در راستای حل مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش است، مطرح کرد: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که نیاز و کمبودی در حوزه فضاهای آموزشی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه برخی پولی که دارند هم خود از آن استفاده می‌کنند و هم دیگران از آن بهره‌مند می‌شود که مصداق این افراد خیرین هستند، بیان کرد: برخی وجودشان پر خیر و برکت و رحمت است و برای جامعه مظهر رحمانیت و خیررسانی هستند. قدم گذاشتن در مسیر خیر خدمت‌رسانی توفیق بزرگی است که نصیب انسان می‌شود. کار خیرین مدرسه‌ساز باعث علم و علم‌آموزی است.

وی اظهار کرد: ممکن است فردی اهل خیر باشد و به فقیری خدمت‌رسانی کند، اما گاهی مدرسه‌ای ساخته می‌شود که ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پروفسورها، فقیهان و دانشمندان زیادی در آن تربیت می‌شوند. بنابراین، وجود برخی‌ها در جامعه مثل باران باعث خیر و رحمت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بسیاری که در این مدارس تربیت می‌شوند و خیرشان در جامعه اسلامی به دیگران می‌رسد از آن خیر نصیب خیرین مدرسه‌ساز هم می‌شود، گفت: بدون توفیق الهی نمی‌توان در مسیر خیر قرار گرفت.

شعبانی با اشاره به اینکه انسان هر هدفی داشته باشد به آن خواهد رسید، ادامه داد: ممکن است هدف ابدی باشد و به آن برسیم و ممکن است هدف زودگذر باشد و چند صباحی به آن برسیم و ماندگار نباشد، اما کار خیر ماندگار است چون اخلاص در آن وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به‌دلیل راه‌اندازی پویش «آجر به آجر»، آن را زمینه‌ساز انجام کار خیر برشمرد و مطرح کرد: مردم ما از گذشته پیشینه خیررسانی را داشته‌اند و این موضوع در فرهنگ امروز ما اثرگذار است و همواره از مردم عزیز این دیار برای شرکت در پویش «آجر به آجر» دعوت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان به علم‌دوستی مردم استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان، بوعلی سینایی که مظهر عقل و باباطاهری که مظهر عرفان است، دارد و این شهر تلفیقی از مظهر عقل و عشق است. استان همدان قابلیت خوبی دارد و علم‌دوستی مردم آن در عرصه مدرسه‌سازی موج می‌زند، خیرین مدرسه‌ساز باید لذت مدرسه‌سازی به‌خصوص در مناطق پایین شهر را تبلیغ کنند.

انتهای پیام
captcha