ثبت بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در همدان
کد خبر: 4135566
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶
از ابتدای ماه رمضان انجام شد

ثبت بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن در همدان

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در همدان از ثبت بیش از ۴۰۰ جلسه خانگی در استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.

جلسه خانگی قرآن در نمایشگاه قرآن همدانعفت داودی زنجانی، مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه قرارگاه جلسات خانگی قرآن به امر مقام معظم رهبری تشکیل شده است و در حقیقت کارکرد همان روضه‌های خانگی گذشته را دارد، اظهار کرد: امیدواریم پس از پایان ماه مبارک رمضان قرآن‌خوانی در منازل مردم ادامه پیدا کند. این جلسات خانگی می‌تواند از اعضای خانواده شروع شده تا اقوام، دوستان، همسایگان و... ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: در این جلسه خانگی قرآن، علاقه‌مندان علاوه بر تلاوت قرآن می‌توانند بیان معانی قرآن، تفسیر قرآن و همچنین بیان احکام نیز انجام دهند. با برگزاری این جلسات قرآن علاوه بر اینکه صمیمیت بین خانواده‌ها ایجاد می‌شود جلسات قرآنی نیز موجب تربیت یک نسل قرآنی و با تقوا خواهد شد.

داودی زنجانی گفت: بنا بر سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به جلسات خانگی قرآن، در نظر داریم به نام و یاد هشت هزار شهید استان همدان، هشت هزار جلسه خانگی قرآن برگزار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن همزمان با ایام پایانی ماه مبارک رمضان در همدان و فعالیت غرفه قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در این نمایشگاه بیان کرد: در این غرفه مسئولانی حضور دارند که بازدیدکنندگان از نمایشگاه را به تشکیل این جلسات ترغیب می‌کنند و در صورت تمایل آنها به تشکیل این جلسات، ثبت‌نام انجام شده و جلسه خانگی آنها را با نام یک شهید از استان همدان مزین می‌کنند.

مسئول قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم در همدان یادآور شد: در روزهای اولیه برگزاری نمایشگاه ۱۰۰ جلسه خانگی با نام صد شهید به ثبت رسیده است.

داودی زنجانی در پایان گفت: علاوه بر تشکیل قرارگاه در شهر همدان، در ۹ شهرستان دیگر استان نیز قرارگاه جلسات خانگی قرآن تشکیل شده است که تاکنون ۲۰۰ جلسه قرآنی در این شهرستان‌ها به ثبت رسیده و در مجموع در استان از ابتدای ماه مبارک تاکنون ۴۰۰ جلسه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha