توجه به جلسات خانگی از فعالیت‌های محوری سند قرآنی همدان است
کد خبر: 4135736
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷

توجه به جلسات خانگی از فعالیت‌های محوری سند قرآنی همدان است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به ضرورت احیای جلسات خانگی گفت: در سند قرآنی یکی از فعالیت‌های محوری که مدنظر است جلسات خانگی است، در این سند حتی برای هر روستا برنامه‌ریزی شده است که یک جلسه خانگی تشکیل شود.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدان

آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، در گفت‌‌وگو با ایکنا از همدان، در بازدید از ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان، اظهار کرد: مجموعه‌هایی که در این نمایشگاه حضور داشتند در سطح استان در عرصه‌های مختلف فعال هستند، غرفه‌ها متناسب با موضوع محوری این نمایشگاه شکل گرفته است.

وی افزود: بخش مهمی که در این نمایشگاه باید جدی‌تر دیده شود این است که به موضوعات قرآنی بیش‌تر پرداخته شود. تجربیات نمایشگاه‌های قبل باید کمک کند که نمایشگاه‌های قوی‌تری برگزار کنیم، گرچه امسال حرکت خوبی در زمینه برپایی نمایشگاه صورت گرفت اما بیشتر باید کار شود‌.

شعبانی ادامه داد: در سند قرآنی که در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده خلاصه تمام فعالیت‌های قرآنی‌ در سطح استان مطرح شده که این سند باید مد نظر قرار بگیرد و نمایشگاه قرآن یک قوه‌ محرکه برای این سند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نمایشگاه زمان محدودی دارد اما باید در این زمان محدود بتوانیم با عموم جامعه ارتباط بگیریم، در طول سال افراد را جذب کنیم و به صورت دائمی با آنها ارتباط برقرار کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به احیای جلسات خانگی گفت: در سند قرآنی یکی از فعالیت‌های محوری که مد نظر است جلسات خانگی است، در این سند حتی برای هر روستا برنامه ریزی شده است که یک جلسه خانگی تشکیل شود.

وی ادامه داد: شورای عالی قرآن در این زمینه رایزنی می‌کند، مجمع اساتید و قاریان که در تدوین این سند دست داشتند باید آن را توسعه دهند تا این جلسات خانگی جدی گرفته شود اگر بتوانیم سند قرآنی را کامل اجرا کنیم خیلی از خلأ‌های ما جبران می‌شود.

انتهای پیام
captcha