قرآن در مراکز علمی در رأس امور قرار بگیرد
کد خبر: 4134630
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

قرآن در مراکز علمی در رأس امور قرار بگیرد

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه همدان اظهار کرد: قرآن کریم باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رأس همه امور قرار بگیرد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی امام‌ جمعه موقت همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، آیت‌الله موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، امروز ۲۷ فروردین‌ماه، در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان اظهار کرد: رمضان ماه مبارکی است و در اهمیت آن همین‌ بس که فقط این ماه در قرآن کریم به نام معرفی شده است.

وی با بیان اینکه به برکت قرآن انقلاب کردیم و امام و رهبری در مکتب قرآن و اهل بیت (ع) تربیت یافتند، ابراز کرد: قرآن باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رأس همه امور قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرنگان رهبری افزود: باید تلاش شود تا جوانان ما علاوه بر آشنایی با ترتیل، صوت و تفسیر قرآن، هرچه بیشتر با تدبر و تفکر در قرآن انس بگیرند.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه مسئله حجاب صریحا در قرآن عنوان شده و همه مسلمانان از شیعه و سنی بر آیات حجاب تاکید دارند، اضافه کرد:از ضروریات مهم این است که در مدارس، مسئله حجاب‌ را برای کودکان و نوجوانان تشریح کنیم.

وی در پایان از افرادی که وقت، سرمایه و جوانی خود را در مسیر تفسیر، حفظ، نشر و تعلیم قرآن بسیج می‌کنند و نیز کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان برای برگزاری ششمین نمایشگاه قرآن و عترت قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha