ضرورت توجه مسئولان به نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی در جوانان
کد خبر: 4134718
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
مدیر حوزه علمیه همدان تأکید کرد

ضرورت توجه مسئولان به نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی در جوانان

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی گفت: در صورتی که مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور بتوانند ذهن جوانان را از ارزش‌ها اشباع کنند، جوانان ما سراغ مسائل غیراخلاقی نخواهند رفت.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو شورای خبرگان رهبریآیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو شورای خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از همدان گفت: مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا فضای فکری جوانان را، به‌ویژه در فضای مجازی از ارزش‌‎ها اشباع کنند تا فرصتی برای دشمن باقی نماند تا جوانان ما را به سمت مسائل غیراخلاقی دعوت کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نمایشگاه قرآن و عترت در وضعیت مطلوبی برگزار شده است، افزود: نمایشگاه در سطح بسیار خوبی برگزار شده و از بازدید از نمایشگاه واقعاً لذت بردم. همزمانی برگزاری این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است بیش از پیش نمایشگاه را مورد توجه قرار داده است.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه الگوگیری از نمایشگاه‌های بزرگ کشور باید مدنظر قرار بگیرد، افزود: درخواستم از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و همچنین مسئولان قرآنی این است که نمایشگاه‌های بزرگی که در تهران و سایر نقاط کشور برگزار می‌شود مورد توجه قرار دهند و غرفه‌هایی که بیشتر برای جوانان و نوجوانان جذابیت داشته را در دوره‌های بعد در نمایشگاه همدان نیز ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: مسئله مهمی که اکنون باید مورد توجه قرار بگیرد مسئله عفاف و حجاب است. غرفه خاصی برای این در نظر گرفته شده بود، اما در این زمینه نیاز به توجه بیشتری وجود دارد. مدرسه قرآنی امام حسین(ع) نیز در این نمایشگاه غرفه‌ای داشت اما کم‌رنگ دیده شده بود که نیاز به توجه و تبلیغ بیشتر در این زمینه وجود دارد.

موسوی اصفهانی گفت: در مدرسه قرآنی امام حسین(ع) بیش از ۶۰ طلبه در حال تحصیل هستند که در طول شش سال تحصیل خود حافظ کل قرآن می‌شوند که نیاز است برای این امر تبلیغات بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha