کد خبر: 4322760
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۲

رسانه‌ها در خط مقدم امیدآفرینی قرار دارند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جنگ‌ها در عرصه تبلیغات و روایت‌ها رقم می‌خورد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید با دوری از بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و تمرکز بر نقاط قوت، نقش اثرگذار خود در آرام‌سازی جامعه و خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام محمدولی دارابی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر،به گزارش ایکنا از همدان، علی‌اصغر فارسی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر، امروز ۲۳ آذرماه در جمع بانوان رسانه‌ای این شهرستان که به همت سپاه و بسیج رسانه و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم، اظهار کرد: زن امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوگیری از شخصیت جامع و الهی حضرت زهرا(س) است.

وی با تأکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به نقاط ضعف دشمن، افزود: وقتی نقاط ضعف دشمن به‌درستی تبیین شود، عظمت کار جبهه حق بیشتر نمایان شده و موجب دلگرمی مردم خواهد شد؛ این مسئله نشان می‌دهد که چه اقدام بزرگ و اثرگذاری در حال وقوع است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمدولی دارابی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر، بر اهمیت نقش رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها و ضرورت امیدبخشی به جامعه تأکید کرد و گفت: در دنیای امروز، اگرچه جنگ‌ها اهمیت دارند، اما تنها حدود پنج درصد آن درگیری نظامی است و بیش از ۹۰ درصد آن در حوزه تبلیغات و روایت‌ها رقم می‌خورد.

وی افزود: تبلیغات می‌تواند موجب دلسردی دشمن یا بالعکس، باعث امیدآفرینی در جامعه شود؛ ازاین‌رو رسانه‌ها باید با تمرکز بر جنبه‌های مثبت، به تقویت روحیه عمومی کمک کنند، چراکه ۹۵ درصد جنگ‌ها، جنگ روایت‌هاست.

دارابی با اشاره به فضای مه‌آلود ایجادشده از سوی دشمن، تصریح کرد: این شرایط، مسئولیت رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند، زیرا امیدبخشی یا ناامیدسازی جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت جنگ روایت‌ها دارد. مردم نباید دلسرد شوند و نباید برای دشمن نقطه ضعف ایجاد کرد.

وی خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: اگر خبری غیرواقعی و دلسردکننده مشاهده شد، نباید آن را منتشر کرد؛ هیچ‌گاه نباید در برابر دشمن، احساس ضعف القا شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر با تأکید بر اهمیت تبلیغات گفت: حتی در اوج جنگ ۱۲ روزه نیز رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه از ادبیات ضعف استفاده نکردند؛ بنابراین رسانه‌ها باید به‌صورت کیفی روی اخبار کار کرده و روایت صحیح ارائه دهند.

وی افزود: باید نقاط مثبت را دید و تنها بر ضعف‌ها و مسائل منفی تمرکز نکرد، چراکه دشمن به دنبال بزرگ‌نمایی همین ضعف‌هاست.

دارابی با بیان اینکه کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، تأکید کرد: در کنار مشکلات، نقاط قوت و خدمات دولت نیز باید به‌درستی تبیین شود. انتقاد زمانی سازنده است که با هدف اصلاح و رفع ضعف‌ها صورت گیرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امروز در میانه جنگ روایت‌ها قرار داریم، گفت: بدترین نوع تخریب، تخریب دفاع است؛ تخریبی که فضای بی‌اعتمادی را در جامعه گسترش داده و ذهنیت مردم را مخدوش می‌کند. تجربه جنگ ۱۲ روزه نشان داد که دشمن دارای ضعف‌های جدی است و این واقعیت باید در روایت‌های رسانه‌ای بازتاب یابد.

انتهای پیام
دبیر:
اکرم یوسفی پارسا
خبرنگار:
فاطمه رحمتی
captcha