توسعه جلسات خانگی قرآن؛ هدف مکتب قرآنی امام زمان(عج)
کد خبر: 4135590
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۹

توسعه جلسات خانگی قرآن؛ هدف مکتب قرآنی امام زمان(عج)

یکی از مرییان جلسات مکتب امام زمان(عج) با اشاره به ضرورت توسعه جلسات خانگی قرآن گفت: هدف ما توسعه این جلسات در مساجد، محلات، پایگاه‌های محلی و منازل است.

محمود صناعتی مربی جلسات قرآنی مکتب امام زمان(عج)محمود صناعتی، مسئول غرفه جلسات قرآنی مکتب امام زمان(عج) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: این نمایشگاه یکی از کارهایی است که مکتب امام زمان در طول 5 دهه گذشته داشته و فعالیت‌هایش در در طول زمان را نشان می‌دهد.

وی افزود: این جلسات از جلسه اول استاد مسکین شروع می‌شود جلسه‌ای که به نام خود حاج رحیم مسکین بنیانگزار آن بوده است، جلساتی که از سال 53 شروع شد و با نام ائمه اطهار علیهم‌السلام بود، از محمدیه شروع و تا مهدیه ادامه داشته است. از سال 92 هم که جلسات دخترانه تأسیس شد، این جلسات از 14 معصوم شروع و جلساتی هم به نام شهدای همین جلسات مکتب فعاليت می‌کنند. فعالیت‌های این جلسات از نماز و حفظ قرآن تا سطح عالی است.

صناعتی اشاره کرد: در این غرفه از نمایشگاه اول نحوه ثبت نام خود پوینده در جلسات توضیح داده می‌شود که کارهای خود را معرفی کرده و فرم لازم را تکمیل می‌کنند، سپس جلسات نزدیک به محله هر فرد را معرفی می‌کنیم.

وی استقبال از نمایشگاه را خوب دانست و گفت: البته بعد مسافت برگزاری محل نمایشگاه باعث شده تا مردم کمتر از نمایشگاه دیدن کنند و اگر این نمایشگاه در مرکز شهر برگزار می‌شد بی‌شک استقبال بهتر بود اما نقطه قوت نمایشگاه نیز بالا رفتن کیفیت نسبت به دوره‌های گذشته است.

صناعتی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه جلسات خانگی مکتب قرآن اشاره کرد و افزود: در واقع هدف ما توسعه این جلسات در مساجد، محلات، پایگاه‌های محلی و منازل است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای توصیه احیا و توسعه جلسات خانگی این موضوع را بیشتر دنبال می‌کنیم.

وی تشویق و ترغیب کودکان و پویندگان قرآن را از اهداف و برنامه های این مکتب برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه باید خانواده‌ها نیز همراهی را داشته باشند تا نوجوانان و جوانان به حوزه قرآنت تشویق و ترغیب شوند. در ثبت‌نامی هایی که از پویندگان قرآنی در این نمایشگاه داشته‌ایم از کودکان ۵ یا ۶ سال تا نوجوانان مشتاق شرکت در جلسات قرآن بوده‌اند، حتی خانواده‌هایی کودکان خود را در این جلسات ثبت‌نام می‌کنند که شاید از نظر ظاهر مذهبی نیستند و مادرشان کم حجاب هم محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha