خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود تاریک است
کد خبر: 4146849
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸

خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود تاریک است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خانه‌ها را از نور پر کنید، خانه‌ای که قرآن در آن خوانده شود مثل ستاره در آسمان می‌درخشد و منزلی که در آن قرآن و نور اهل بیت نباشد تاریک است بنابراین جلسات خانگی را باید توسعه دهیم.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امروز ۲۰ خرداد ماه، در جلسه آیین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، که به همت جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایکنا همدان، با حضور جمعی از قرآنیان و پیشکسوتان قرآنی در دفتر امام‌ جمعه همدان برگزار شد، با اشاره به آیه 9 سوره اسراء اظهار کرد: «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً همانا اين قرآن به استوارترين راه، هدايت مى‌كند و به مؤمنانى كه كارهاى شايسته انجام مى‌دهند، بشارت مى‌دهد كه برايشان پاداش بزرگى است.»

وی افزود: قرآن کریم که قوام بخش زندگی بشر است، اینکه انسانی به ۶۰ سالگی برسد و مسیری که طی کرده را با قرآن گذرانده باشد، مسیر قوی و قدیمی است که هم دینداری انسان و هم به حیات بشر معنا می‌دهد، استعداد بشر را به بهترین شکل به سمت کمال سوق می‌دهد.

شعبانی با اشاره به پیشکسوتان قرآنی که عمر شریف خود را در خدمت قرآن کریم گذاشتند، ادامه داد: قرآن جایگزینی ندارد، اگر قرآن نباشد سایر فعالیت‌های دینی ما کمرنگ است، این آموزه‌های قرآنی است که به فعالیت‌های دینی ما عمق می‌بخشد.

امام جمعه همدان گفت: سند قرآنی که محصول کار پیشکسوتان قرآنی است و با همکاری مجموعه‌های اداره ارشاد، تبلیغات اسلامی و فعالان قرآنی تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان الگو در سطح ملی به کل کشور ابلاغ شد. ایکنا به عنوان رسانه قرآن وضعیت تحقق این سند را از دستگاه‌های مختلف مطالبه کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه فعالان قرآنی در قالب یک مجموعه هستند، افزود: بنیاد قرآن، مکتب امام زمان(ع)، تبلیغات، همگی انعکاس نور واحدی هستند و ممکن است در این فعالیت‌ها اسامی فرق داشته باشد اما در کل مسیر یکی است.

وی با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن باید فرهنگ سازی شود، گفت: خانه‌ها را از نور پر کنید و خانه‌ای که قرآن در آن خوانده شود مثل ستاره در آسمان می‌درخشد، منزلی که در آن قرآن و نور اهل بیت نباشد تاریک است بنابراین جلسات خانگی را باید توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha