نمايش اسناد و آثار تاریخی حج و حرمین در ریاض
کد خبر: 4148973
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

نمايش اسناد و آثار تاریخی حج و حرمین در ریاض

 نمایشگاهی با هدف ارائه جنبه‌های مهم فرهنگ حج در میراث عربی و اسلامی به مدت یک ماه در کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در ریاض دایر است.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در ریاض میزبان نمایشگاهی از اسناد و آثار تاریخی مربوط به حج و حرمین شریفین است.
 
این نمایشگاه همچنین به بررسی اهمیت شهرهای مقدس مکه و مدینه و مهمترین اماکن زیارتی حج از جمله کعبه، منا و کوه عرفات می‌پردازد.
 
این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از نسخ خطی، کتاب‌های کمیاب، تصاویر، سکه‌ها و مینیاتورهای موجود در کتابخانه است که به مناسک حج یا زیارت می‌پردازد.
 
این کتابخانه دارای آرشیو وسیعی از 8100 عکس کمیاب است که توسط عکاسان مشهور از شرق، جهان عرب و کشورهای اسلامی گرفته شده است. چهل تصویر نادر، مسافران مشهوری را که قبل و بعد از تأسیس پادشاهی از عربستان بازدید کرده‌اند، نشان می‌دهد. عکس‌های دیگر صحنه‌های مختلفی را که هیئت حج مصر در سال 1936 ثبت کرده است، نشان می‌دهد. قدمت برخی از این عکس‌ها به  115 سال قبل می‌رسد.
 
این کتابخانه همچنین دارای نسخ خطی نادری از سال 1505 میلادی است که توسط سیوطی مصری نوشته شده است. 
 
شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی، علاوه بر این نمایشگاه، 20 نمایشگاه میدانی و دیجیتالی را افتتاح کرد تا تجربه حجاج امسال را غنی‌تر کند. برخی از این نمایشگاه‌ها در داخل مسجدالنبی برگزار می‌شود و برخی دیگر به صورت سیار در اماکن مقدس مکه و جده برگزار خواهند شد؛ بدین ترتیب امکان را برای بیشترین تعداد از بازدیدکنندگان و زائران فراهم می‌کند تا با تاریخچه حرمین شریفین و مراحل توسعه آنها آشنا شوند.
 این نمایشگاه با هدف ارائه جنبه‌های مهم فرهنگ حج در میراث عربی و اسلامی به مدت یک ماه دایر است.
 
انتهای پیام
captcha