برگزاری نمایشگاهی با موضوع حج در جده
کد خبر: 4147199
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

برگزاری نمایشگاهی با موضوع حج در جده

نمایشگاهی با عنوان سفر در اماکن مقدس در شهر جده عربستان افتتاح شده که تجربه یک زائر در طول حج را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از قطعات تاریخی 26 هنرمند از جمله سه عکاس سعودی به نمایش گذاشته شده که شامل بیش از 100 قطعه عکس، نقاشی، کتاب، نسخه‌های خطی و دیگر آثار مرتبط با حج است.

این نمایشگاه سفر حج از قرون وسطی تا دوران عثمانی و تا به امروز را پوشش می‌دهد. بخش خاصی از نمایشگاه بر نمایش‌های هنری مناسک، از جمله پارچه‌های گلدوزی شده که زمانی کعبه را زینت می‌داد و عکس‌های هوایی از مسجدالحرام تمرکز دارد.

زهیر میمنی، مشاور توسعه تجارت در بنیاد منطقه خلاقیت و برگزارکننده این نمایشگاه تأکید کرد که هدف از برگزاری این نمایشگاه نمایش تلاش‌های جمعی ملت‌های اسلامی در موفقیت چشمگیر این آیین مبارک (حج) است. وی در ادامه بر نقش عربستان در خدمت‌رسانی به حرمین شریفین و زائران تأکید کرد.

وی افزود: این نمایشگاه جایگاه مکه، اهمیت حج و تأثیر آن بر زندگی مسلمانان در سراسر جهان را به تصویر می‌کشد. این امر همچنین به تقویت درک بیشتر از اسلام در میان غیر مسلمانان کمک می‌کند.

این نمایشگاه با همکاری موزه هنر اسلامی و انجمن خیریه اویون جده (Oyoun Jeddah Charity Association) از امروز، 22 خرداد در تالار ترهال پارک جده افتتاح شد و تا 23 ژوئن (2 مرداد) ادامه خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاهی با موضوع حج در شهر جده

 

برگزاری نمایشگاهی با موضوع حج در شهر جده

 

برگزاری نمایشگاهی با موضوع حج در شهر جده

انتهای پیام
captcha