عرضه 35 هزار قرآن در مسجدالحرام به مناسبت حج
کد خبر: 4147438
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

عرضه 35 هزار قرآن در مسجدالحرام به مناسبت حج

اداره امور قرآن‌های وابسته به تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی در عربستان از جایگزین کردن بیش از 35 هزار نسخه قرآن در مسجدالحرام در راستای برنامه‌های خود به مناسبت موسم حج خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از تواصل، در این طرح قرآن‌های بریل برای روشندلان، ترجمه‌های قرآن به زبان‌های مختلف به ویژه انگلیسی، اردو و اندونزیایی جایگزین قرآن‌های تمامی مصلاهای داخل مسجدالحرام و مصلای صحن سعودی شده است.

همچنین در این مسجد تفسیر المیسر(تفسیر آسان)، مصحف‌ «الجوامعی»(قرآنی با خط عثمان طه و در قطع بزرگ برای تسهیل در خوانش آیات) و نسخه‌های قرآن چاپ مجمع ملک فهد قرار داده شده است.

اداره کل امور قرآن و کتب وابسته به تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی بیش از این نیز در راستای افزایش دسترسی زائران بیت‌الله الحرام به قرآن کریم، نسخه‌های جدیدی از قرآن کریم در قفسه‌ها و دیگر اماکن مرتبط در مسجدالحرام قرار داده بود و این اقدام هر چند وقت یک‌بار تکرار می‌شود.

خدمت‌رسانی بیشتر به همه زائران بیت‌الله الحرام از هر ملیت و با هر سطحی از توانایی و سلامت و همچنین انجام رسالت تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی برای خدمت به قرآن کریم از اهداف این طرح اعلام شده است.

عرضه 35 هزار قرآن در مسجدالحرام به مناسبت حج

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha