استفاده بیش از 18 هزار زائر از خدمات پزشکی در مدینه
کد خبر: 4147226
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

استفاده بیش از 18 هزار زائر از خدمات پزشکی در مدینه

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد از آغاز موسم حج تا کنون بیش از 18 هزار زائر در مدینه منوره از خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی بهره برده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، خبرگزاری عربستان سعودی با استناد به آمارهای وزارت بهداشت گزارش داد که بیش از 18000 زائر در مدینه از ابتدای موسم حج  تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته‌اند.

براساس آمار وزارت بهداشت عربستان سعودی در مجموع، 16101 نفر از ملیت‌های مختلف در مراکز بهداشتی فصلی و موقت که در نزدیک مسجد النبی برپا شده و 2188 نفر در بیمارستان های محلی تحت مراقبت قرار گرفتند.

این وزارتخانه گفت که اقدامات پزشکی ارائه شده شامل کاتتریزاسیون قلبی، جراحی قلب باز، دیالیز و آندوسکوپی بود.

به گفته مقامات سعودی، 1410 نفر از افراد رسمی و داوطلب، اجرای طرح عملیاتی سازمان هلال احمر عربستان  را در منطقه مدینه برای موسم حج امسال آغاز کردند.

احمد بن علی الزهرانی، مدیرکل هلال احمر در مدینه، با بیان اینکه این طرح شامل ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران مسجدالنبی و تردد در مسیرهای منتهی به مدینه است، گفت:  45 مرکز اورژانس در اجرای این طرح مشارکت دارند که 79 تیم امدادی مجهز به جدیدترین خودروها و 710 نفر دیگر آماده انجام خدمات آمبولانس هوایی هستند.

عربستان سعودی محدودیت حضور حجاج را برای انجام مراسم حج در سال جاری برداشته و قرار است این کشور میزبان 2 میلیون زائر برای حج باشد. سال گذشته حدود 900 هزار زائر مراسم حج را انجام دادند.

انتهای پیام
captcha