به گزارش ایکنا به نقل از alkhalij365، این مراکز در بخشهای مختلف مسجدالحرام از جمله مطاف(محل طواف)، طبقه همکف و اول صحن سعودی، میادین مشرف به مسجدالحرام و طبقات مختلف «المسعی» مستقر شده است و با آگاهیبخشی به زائران آنان را راهنمایی و احکام مربوط به حج و عمره و زیارت را برایشان شرح میدهند.
معاذ الجنیدل، مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات زائران در مسجدالحرام در این باره گفت: در این طرح 70 نفر از کارشناسان در 24 ساعت شبانهروز به سؤالات حجاج پاسخ میگویند و این گروه، انسانهایی آگاه به مسائل شرعی هستند و میتوانند به همه سؤالات مربوط به مناسک حج و دیگر امور شرعی پاسخ دهند.
وی افزود: اداره امور ارشاد مسجدالحرام همچنین با استفاده از هوش مصنوعی ربات سخنگو در ورودیهای اصلی صحن مطاف مستقر کرده است و این ربات با تسلط به 11 زبان عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، فارسی، ترکی، مالایی، اردو، چینی، بنگالی و هوسا، زائران حج را راهنمایی میکند.
این ربات همچنین در مجمع دوخت و نگهداری پرده کعبه توضیحاتی به زائران درباره بخشهای این مجمع شامل برخی از متعلقات کعبه معظمه از جمله قطعات قدیمی از پرده کعبه و اجزای آن ارائه میدهد.
انتهای پیام