پرده جدید کعبه برای نصب در شب اول محرم آماده شد
کد خبر: 4155398
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

پرده جدید کعبه برای نصب در شب اول محرم آماده شد

متولیان مسجد الحرام اعلام کردند که پرده جدید کعبه برای نصب در شب اول ماه محرم الحرام و آغاز سال جدید هجری قمری(1445) آماده شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، ریاست کل امور حرمین شریفین از تکمیل آمادگی‌ها برای تعویض پرده کعبه  با آغاز سال جدید میلادی 1445 هجری قمری خبر داد.

این نهاد تأکید کرد که تخصص و مهارت همه دست‌اندرکاران اعم از خیاطان، مهندسان و تکنیسین‌ها مرتبط با دوخت و نصب پرده تأیید شده و حدود 15 کارمند برای اطمینان خاطر از کیفیت پرده و نصب آن آموزش دیده‌اند.

امجد الحازمی، نائب رئیس مجمع ملک عبدالعزیز ویژه بافت و نگهداری پرده کعبه نیز تاکید کرد که این مجمع برای تعویض پرده کعبه همزمان با آغاز سال 1445 هجری قمری در کمال آمادگی قرار دارد.

الحازمی با بیان اینکه تکمیل و نصب پرده جدید کعبه به موقع و با بالاترین کیفیت و کارایی خواهد بود، تأکید کرد: تمامی دست‌اندرکاران این کار از کارکنان مجموعه ملک عبدالعزیز بوده و در دوخت و طراحی مهارت و دقت بالایی دارند.

وی تصریح کرد: اداره کل حفظ و نگهداری پرده کعبه معظمه دوره‌های آموزشی نحوه تعویض پرده را برگزار کرده و تمامی ابزار و تجهیزات لازم برای این کار بزرگ را آماده کرده است.

پرده کعبه هم‌زمان با شب اول ماه محرم 1445 قمری طی مراسمی با حضور مسئولان عربستان سعودی و جمعی از زائران خانه خدا تعویض خواهد شد.

متولیان مسجدالحرام هر کدام از چهار بخش اصلی پرده کعبه را به بالا برده و بعد از محکم کردن آن به گیره‌های جدیدی که از قبل نصب شده است، پرده قبلی خانه خدا را باز و پرده جدید را جایگزین آن می‌کنند.

پیش از این در آستانه ماه ذی‌الحجه و در حالی که زائران حج تمتع به سرزمین وحی مشرف شده بودند، کعبه لباس احرام به تن کرده بود.

روی پرده خانه خدا آیاتی از کلام الله مجید با 9 هزار و 900 متر نخ حریر طلا و نقره دوخته شده است.

انتهای پیام
captcha