غدیر عید تمام بشریت و ارزش‌هاست
کد خبر: 4152864
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

غدیر عید تمام بشریت و ارزش‌هاست

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: غدیر تنها عید شیعه و یا مسلمانان نیست بلکه عید تمام بشریت است؛ چراکه غدیر یعنی تمام ارزش‌های انسانی، تربیت، فرهنگ و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی‌ها.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، امروز ۱۴ تیرماه در جشن عید غدیر که در سالن اجتماعات مرحوم کاظمی آشتیانی جهاد دانشگاهی همدان برگزار شد، با بیان اینکه‌ عید غدیر معروف به عیدالله اکبر است، اظهار کرد: وظیفه جامعه امروز در مقابل غدیر این است که صاحب غدیر یعنی حضرت امیر(ع) را بشناسد.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌های مختلف که حضرت محمد(ص) رسالت دین خدا را بر عهده داشتند امام علی(ع) همراه و حامی همیشگی ایشان بود، افزود: در سال اول بعثت که پیامبر اکرم(ص) خویشان خود را به اسلام فراخواندند، هر سه بار نوجوانی ۱۰ یا ۱۱ ساله این دعوت را اجابت کرد. پس از ۱۰ سال نیز در شرایط حساسی که کفار می‌خواستند پیامبر را به قتل برسانند، باز هم جز علی(ع) کسی نبود که برای برای خوابیدن در بستر پیامبر(ص) داوطلب شود.

حسنی حلم یادآور شد: بعد از هجرت به مدینه در جنگ با کفار و یکی از قهرمانان کفار به نام عمربن عبدود تنها کسی که پس از سه بار دعوت پیامبر برای جنگ با او پیش قدم شد، امام علی(ع) بود. که پس به هلاکت رساندن او ندایی در بین زمین و آسمان توسط جبرئیل سر داده شد «لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار»، در جنگ احزاب که همه گروه‌ها و ادیان علیه پيامبر و اسلام متحد شده بودند، امام علی(ع) شجاعانه مبارزه کردند و بیش از ۶۰ ضربه به ایشان وارد شد تا اجازه ندهد به پیامبر(ص) ضربه‌ای وارد شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد: در جنگ خیبر نیز پیامبر(ص) گفتند فردا پرچم فتح خیبر را به کسی می‌دهم که خدا و پیغمبر از او راضی باشد، در شجاعت و دلاوری افراد مدعی زیاد بودند اما باز هم پیامبر(ص) پس از سه بار مطرح کردن برای برداشتن در خیبر که هر بار امام علی(ع) پاسخ دادند توانست این در را از جا بکند.

وی گفت: در ماجرای غدیر پیامبر نگران معرفی جانشین خود بودند که آیه نازل شد که این رسالت را انجام بده و از هیچ چیزی ترس نداشته باش. معرفی امام برای حاکمیت، معرفی بهترین فرد بود. تا به حال هیچ مسلمان وغیر مسلمانی در شجاعت، عدالت، حکمرانی، سخنوری، بلاغت و فصاحت امام در این هزار و ۲۰۰ سال نتوانسته است نقطه ضعفی از ایشان بگیرد،  در مواردی حتی این کتب به ۲۰ جلد هم رسیده است، کتاب «صوت و العدالت و الانسان» از جورج جرداق مسیحی نیز یکی از این نمونه‌هاست.

حسنی حلم ابراز کرد: ولایت امیرالمومنین(ع) سرمایه‌ای است که نیاز به شکرگزاری دارد، کسی که «قسیم النار و الجنه» است، ما نیز در قبال غدیر موظف هستیم پیام‌های غدیر و صاحب آن را به‌صورت عملی در جامعه اجرایی کنیم، حکومت داری و حکومت انسان‌های شایسته بر جامعه بشری پیام‌های غدیر است. اگر تمام افراد جامعه در هر جایگاهی از امام علی(ع) الگو بگیرند جامعه‌ای درست خواهیم داشت. اگر این الگو قرار دادن فقط در ظاهر باشد و صرف برگزاری جشن خلاصه شود جامعه ما غدیری نخواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: غدیر تنها عید شیعه و یا مسلمان نیست بلکه عید تمام بشریت و ارزش‌هاست؛ چراکه غدیر یعنی تربیت، فرهنگ، تمام ارزش‌های انسانی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی‌ها.

انتهای پیام
captcha