تشکیل ۱۴۷۵ کلاس تابستانی در ملایر
کد خبر: 4160639
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

تشکیل ۱۴۷۵ کلاس تابستانی در ملایر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان گفت: در این زمینه یک هزار و 475 کلاس در سطح شهرستان تشکیل شده است.

شورای آموزش و پرورش ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مهدی عابدینی نیا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر، امروز ۱۵ مردادماه، در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان، اظهار کرد: هزار و 475 کلاس در سطح شهرستان تشکیل شده که این کلاس‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها و حوزه پرورشی آموزش و پرورش  تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌ها با همت و تلاش مربیان  و معلمان جهادی، مربیان و آموزگاران حق‌الزحمه در حال برگزاری است، تصریح کرد: تعداد یک هزار و 39 کلاس با حضور مربیان و معلمان جهادی و مابقی کلاس‌ها با حضور 436 مربی و آموزگار حق الزحمه‌ای در حال برگزاری است.

عابدینی نیا با بیان اینکه سوگواره احلی من العسل در هفتم ماه محرم  با حضور بیش از  2 هزار دانش آموز پسر و دختر با شکوه برگزار شد، تصریح کرد: در سایر برنامه‌های محرم نیز دانش آموزان حضوری گسترده داشتند.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان ملایر در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: 74 مدرسه در قالب طرح "شهید روح الله عجمیان" (فعالیت های بهسازی و شاداب سازی مدارس) در سطح شهرستان احصا و اعتبارات خوبی از سوی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به این حوزه تخصیص داده شده است.

وی  با بیان اینکه رنگ آمیزی مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی در حال انجام است، افزود: سازمان بسیج سازندگی نیز برای نخستین بار در حوزه بهسازی سرویس های بهداشتی مدارس پای کار آمده است و حدود یک میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های جهادی برای ملایر پیش بینی شده است.

عابدینی نیا از تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار به پایگاه های بسیج دانش آموزی استان برای برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی در تابستان خبر داد گفت: سهم شهرستان ملایر از این اعتبار 400 میلیون تومان است. اردوها به صورت درون شهری برگزار می شود، که از شهرداری درخواست داریم از شهرداری خواستدر ایاب و ذهاب اردوها و تامین وسایل حمل و نقل با آموزش و پرورش همکاری کند، متاسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا اردوهای دانش آموزی کم رنگ شد اما در حال حاضر وزارت خانه اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص داده است و هر مدرسه حداقل باید یک اردو برگزار کند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در بخش دیگری از سخنانش به کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید در مدارس ملایر اشاره کرد و افزود: امسال اموزش و پرورش ملایر با دو مشکل اساسی شامل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی مواجه  است و با اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، امسال بسیاری از همکاران مستعد بازنشستگی، بازنشسته شدند و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد آنان برای سال تحصیلی جدید باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه در سطح استان با کمبود 2 هزار و 226 نفری نیروی انسانی مواجه هستیم و باید  از هر ظرفیتی برای جبران این کمبود استفاده شود، بیان کرد: تنها 93 نیروی جدید با آزمون استخدامی جذب خواهند شد، و  امسال حدود 240 فرهنگی بازنشسته شدند و جذب این تعداد نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی کمبودهای موجود را جبران نمی‌کند.

عابدینی از مسئولان شهرستانی خواست جبران کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سطح شهرستانی پیگیری شود و تدبیری برای کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش اندیشیده شود، همچنین با توجه  کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان دو شیفت کردن مدارس مشکلاتی را در پی دارد پس نمی‌تواند راه حل مناسبی برای جبران این کمبود باشد و بنابراین باید برای پروژه‌های نیمه تمام فکر اساسی شود.

حسین فارسی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: تلاش می کنیم کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در شورای تأمین شهرستان بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha