برنامه «راوی ماه» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4168671
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
با هدف بیان الگوهای رفتاری و گفتاری اهل بیت(ع)

برنامه «راوی ماه» در همدان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: برنامه «راوی ماه» روایت عرض ارادات انقلاب اسلامی به هنر اهل بیت(ع) است و برای تقویت مشارکت‌های مردمی حوزه و پاسخگویی به نیاز مردم با توجه به الگوهای رفتاری و گفتاری اهل بیت(ع) و ایجاد فضای معنوی و معرفت پایه در هنر برنامه‌ریزی شده و با مشارکت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود.

محمدمهدی سموات رئیس حوزه هنری استان همدانمحمدمهدی سموات، رئیس حوزه هنری استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در رویکرد حوزه انقلاب اسلامی همدان برنامه‌های جدیدی طراحی شده که این برنامه‌ها عمدتاً مبتنی بر یک نیازسنجی و آسیب‌شناسی است.

وی افزود: در این راستا یکی از برنامه‌ها «راوی ماه» است که روایت عرض ارادات انقلاب اسلامی به هنر اهل بیت(ع) است که براساس چند نیاز و آسیبی که در جامعه وجود دارد برنامه‌ریزی شده است.

سموات با بیان اینکه ما در حوزه هنری متولی هنر انقلاب اسلامی هستیم و از مؤلفه‌های بسیار مهم و حیاتی این حوزه توجه به مردم است، افزود: در این برنامه یکی مشارکت مردمی و یکی توجه به نیازهای مردم مد نظر است و دیگر مؤلفه‌ای که تأکید شده تبیین معرفت اندوزی و معنویت است.

وی با تأکید بر اینکه از آنجایی که شهید آوینی ریشه هنر را شیدایی و معرفت می‌داند، گفت: برنامه «راوی ماه» برای تقویت مشارکت‌های مردمی حوزه و پاسخگویی به نیاز مردم با توجه به الگوهای رفتاری و گفتاری اهل بیت(ع) و ایجاد فضای معنوی و معرفت پایه در هنر برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ها با مشارکت گروه‌های مردمی برگزار می‌شود.

سموات تصریح کرد: در اولین برنامه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با همکاری هیئت العباس، محفل عرض ارادت هنر انقلاب اسلامی به ساحت مقدس اهل بیت(ع) در دهه اول محرم برگزار شد، که مجلس اول با عنوان «حسین؛ سفیر امید» همراه با رونمایی از تابلو نقاشی «علی بن الحسین(ع)» اثر هنرمند متعهد همدانی؛ امیرمحمد سرمدی و استفاده از راویان دفاع مقدس بود.

رئیس حوزه هنری استان همدان ادامه داد: این مجلس، با شعرخوانی جواد محقق، محمد حسین ملکیان، محمود حبیبی کسبی، اعظم سعادتمند و اجرای رضا ابوذری و شعرخوانی شاعران همدان مهدی علی بلندی، سید حسام حسینی، مجتبی شکریان و مریم برزگر و با استقبال خوب مردم برگزار شد.

وی یادآور شد: هدف ما تأثیرگذاری عمده این برنامه‌ها برای اقشار مختلف مردم است که بتوانیم اهل بیت(ع) را از حالت سنتی و تاریخی بیرون بیاوریم و پاسخگویی اهل بیت(ع) را برای نیاز روز جامعه ارائه کنیم و این برنامه‌ها اغلب در مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شود، این شعار امید هم حاصل جمع‌های اندیشه‌ورزی شکل گرفته و بنا بر این بود که از قیام سیدالشهدا(ع) پیام امید را به گوش مردم که نیاز قطعی امروز جامعه است برساند.

سموات افزود: برنامه دوم ما نیز با عنوان «سلاله رحمت» بود که در واقع همزمان با ایام رحلت پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) با حضور سید محمدمهدی شفیعی، محمدرضا طهماسبی و فاطمه نانی زاد و شاعران همدانی، میرهاشم میری، حجت یحیوی و محمدمهدی روحی به همراه اجرای نمایش شبه تعزیه «خط ریل آب» با بازی و کارگردانی سید مهرداد کاووسی در مقبره شهدای گمنام پارک مردم با حضور و استقبال گسترده مردم برگزار شد.

وی گفت: برنامه‌های هنری این حوزه در آینده نیز ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته در قالب هنر ارادت خود را به اهل بیت عرضه کنیم.

 

انتهای پیام
captcha