برای ترویج فرهنگ نماز باید موضوع را ساده سازی کرد
کد خبر: 4175276
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

برای ترویج فرهنگ نماز باید موضوع را ساده سازی کرد

استاندار همدان گفت: هنر مدیریت در حل مسائل تبدیل کردن موضوع پیچیده به ساده است برای ترویج فرهنگ نماز باید موضوع را ساده سازی کرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، امروز ۲۲ مهرماه در دومین جلسه شورای ستاد اقامه نماز استان همدان، با اشاره به  گسترش فرهنگ نماز در خانواده‌ها، اظهار کرد: مهم‌ترین دستگاه فرهنگ ساز ما آموزش‌و‌پرورش است که ترسیم راه و نقشه چگونگی اجرای آن را باید نشان دهد.

وی ادامه داد: هنر مدیریت در حل مسائل تبدیل کردن موضوع پیچیده به ساده است برای ترویج فرهنگ نماز باید موضوع را ساده سازی کرد به گونه‌ای که چند نهاد را مورد توجه قرار داد، به طور مثال آموزش و پرورش در مهدکودک آموزش شعر و سرود را بر اساس تعالیم دینی قرار دهد. 

استاندار همدان تصریح کرد: آموزش تعالیم دینی در فطرت پاک کودک نهادینه می‌شود و در او اثر می‌گذارد و فردی که به این امور باورمند شد به مسجد می‌رود و پرداختن به اعمال عبادی را جدی می گیرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم موفق به اجرای دستورات الهی در جامعه باشیم باید آموزش آن در ابتدایی‌ترین سنین زندگی افراد داده شود، همچنین در حوزه دستگاه‌های اداری حضور مدیران کل در نماز جماعت دستگاه‌ها برای تشویق پرسنل، توجه اصولی به مبانی اعتقادی، ارائه آموزش برای تبیین نسل جوان به ائمه جماعات برای ایجاد جذابیت در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این نشست قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اهدای لوحی از آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه و علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان به پاس تلاش‌های ایشان در خصوص اقامه نماز در استان تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha