شهید احمدرضا احدی یک مکتب است
کد خبر: 4177120
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

شهید احمدرضا احدی یک مکتب است

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: شهید احدی یک شهید معمولی نیست، شهیدی با این دیدگاه و استعداد یک مکتب است.

بزرگداشت شهید احمدرضا احدیبه گزارش ایکنا از همدان، دانشگاه ملایر امروز میزبان اولین همایش ملی نکوداشت شهید نخبه ملایری شهید احمد رضا احدی بود. امروز همه آمده بودند تا در مقابل شاگرد اول دانشگاه رتبه یک کنکور پزشکی درس متانت و ادب و شاگردی پس بدهند آمده بودند که بگوید احمدرضا  ما کوچکیم در مقابل همه بزرگی‌ات، در مقابل مردانگی‌ات، در مقابل شخصیت بی‌نظیرت و چه زیبا همه یادت کردند و اشک ریختند با بیت شعری که به هم‌دانشگاهی‌ات گفتی.«صفایی ندارد ارسطو شدن، خوشا پر کشیدن پرستو شدن».

تو پرستو شدی می‌دانستی با پرستو شدنت درس ایثار و ادب و ارسطو شدن را هم  به هم می‌آموزی.

امروز همه آمدند تا بگویند احمدرضا ما راهت را ادامه می‌‌‌دهیم تا بگویند ما همه دانشجویان  مکتب توئیم مکتبی که هر ثانیه‌اش درس عشق است و ایثار؛ مکتبی که هرگز گم نمی‌شود و هر که از این مکتب فاصله بگیرد به بیراهه رفته و راهش را گم خواهد کرد.

خوشا به حالت که دفاع از وطن را به نام و عنوان ترجیح دادی و امروز همه عنوان‌ها از آن توست، همه این شاگردان امروز آمده‌اند تا دیگر دغدغه نداشته باشی همه آمده‌اند تا بگویند ما پیرو همان راه و همان خلاصه حرفت هستیم و نمی‌گذاریم حرف امام بر زمین بماند. ما را شفاعت کن مطمئن باش راه سبزت تا ابد ادامه دارد و دعایمان کن دعا برای فرزندان قدس، دعا برای نابودی ظلم، احمدرضا امروز  به دعای تو و همه شهیدان نیازمندیم.

تو جان عزیزت را با متاعی پر بها  معامله کردی  و نه تنها پیش خدا بلکه پیش همه عالم عزیز شدی. دعایمان کن که سخت به دعایت نیازمندیم.

امروز 30 مهرماه دانشگاه ملایر میزبان دانشجویان، مسئولان، روحانیون،  خانواده‌‎های معظم شهدا و جمعی از مسئولان کشوری و استانی بود که آمده بودند تا یک بار دیگر با آرمان‌های شهدا و شهید احدی پیمانی دوباره ببندند. میهمان ویژه این همایش مادر و برادران شهید احدی بودند و جای پدرش که سال‌خاست در کنار فرزندش شهیدش آرمیده چه خالی بود.

ابوالفضل باقری، معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز ۳۰ مهرماه در همایش ملی نکوداشت شهید احمدرضا احدی با اشاره به اینکه توفیق حضور در این همایش واقعا افتخار بزرگی بوده که نصیبش شده است، اظهار کرد:  بسیاری از مواقع با توجه به مشغله کاری نمی‌توانیم در برنامه‌های شهرستانی و یا حتی استانی حضور پیدا کنیم اما اینجا خود شهید احدی برای ما دعوت نامه فرستاده است.

وی با بیان اینکه یکی از سالن‌های ما در وزارت بهداشت نیز به نام شهید احدی است، گفت: توفیق مطالعه کتاب حرمان حور نیز دو ماه پیش نصیبم شد و صفحاتی از این کتاب را مطالعه کردم و با مقام والای این شهید آشنا شدم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه کسب رتبه برتر کنکور پزشکی افتخار بزرگ شهید احدی بوده که امروز بسیاری از خانواده‌ها و فرزندان ما آرزوی این را دارند که در آینده به این موفقیت‌ها دست پیدا کنند، گفت: اما شهید احدی کسب این رتبه را نادیده گرفته و دفاع از وطن و خاکش را بر همه چیز ترجیح می‌دهد و به جبهه می‌رود.

باقری فرد با بیان اینکه  امروز حضور در این مجلس برای همه ما یک درس است، افزود:  روح بلند شهید احدی در اینجا حاضر است و  باید گفت این شهید یک شهید معمولی نیست  شهیدی با این دیدگاه و استعداد یک مکتب است. شهید کسی است که همه چیز را کنار می‌گذارد و فقط برای یک هدف می‌رود، امروز شهید احدی نه تنها برای ملایر بلکه برای همه کشور یک الگو و سرمشق بزرگ است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تأکيد بر اینکه امروز شهید احدی برای نسل جوان و همه کسانی که در حال تحصیل و آموختن علم هستند یک سرمشق بزرگ است،  گفت: وقتی صحبت‌ها، نوشته‌ها و افکار این شهید را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم این عباراتی که شهید به کار برده همه امروزی است در حالی که چهار دهه پیش می‌زیسته، افکارش به روز است و این نشان از روح بلند این شهید دارد.

فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ملایر با محوریت شهدا

ابراهیم محمدی منش، رئیس دانشگاه ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از حضور میهمانان و شرکت‌کنندگان در این همایش با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین، گفت: متأسفانه جامعه جهانی در قبال این مظلومیت سکوت کرده است و حامی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی است؛ در حالی که انقلاب اسلامی ایران این جنایت‌ها را محکوم می‌کند و در کنار ملت ستمدیده غزه است؛ ما هم با مظلومین و ستمدیدگان غزه و فلسطین همدردی می‌کنیم.

رئیس دانشگاه ملایر ادامه داد: انقلاب اسلامی امتداد انقلابی است که پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام پایه گذاری نمود و همانگونه که اسلام قله انسانیت و کرامت در تاریخ بوده است، انقلاب اسلامی نیز قله‌ای است که خواهد درخشید و جریان تاریخی جدید را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اینکه دانشگاه ملایر سه اقدام را در دست دارد، گفت: فعالیت‌های علمی پژوهشی در قالب سه محور که شامل برنامه‌هایی با محوریت شهدای ملایر است و از امروز این فرایند شروع می‌شود، بحث بعدی  پیگیری‌هایی برای ساخت فیلم سینمایی و شهدای جوان ملایر که برنامه ریزی‌های آن در حال انجام است، مبحث بعدی نقش و جایگاه دانشگاه برای ایجاد این روحیه و فعالیت برای خدمت رسانی به نسل بشریت و انقلاب است که از امروز به صورت ویژه در این عرصه فعالیت دارند.

ولایتمداری شاه‌بیت وجودی شهدا بود

سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 8 هزار شهید استان همدان و 1200 شهید شهرستان ملایر ضمن تقدیر از برگزار کنندگان و بانیان این همایش اظهار کرد: شهید احدی ادیب، دانشمند، نخبه و شهیدی بزرگ در حین گمنامی است، او از شهدای ممتاز دوران دفاع مقدس است که  روح و بلند و عرفانی و وصیت‌نامه‌اش در یک جمله خلاصه شده که فرمود  نگذارید حرف امام بر زمین بماند؛ همه ما امروز جمع شده‌ایم که بگوییم شهید احدی ما همواره ادامه دهنده راه امام و شهدا هستیم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه شاه‌بیت وجودی شهدا ولایتمداری و پشتیبانی از ولایت فقیه بود، گفت: همه ما همواره در این مسیر حرکت می‌کنیم، نمونه آن کنگره اربعین حسینی و اجتماع استشهادی رزمندگان اسلام برای دفاع از فلسطین است.

وی با بیان اینکه در هیچ برهه‌ای این قدر شیعه پشتیبان ولایت نبوده است، گفت: این همان خواسته شهدا و شهید احدی است. امروز دیدن مظلومیت مردم فلسطین روحیه همه ما را به هم می‌‌ریزد اما صحنه غزه صحنه پیروزی اس، امروز نوبت حماسه است و پیروزی نزدیک است.

شهید احدی خود را مأمور به انجام وظیفه می‌دانست

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه شهید احدی روحی بزرگ داشت، گفت: با تفکر و تدبر در جهان‌بینی شهید احمدرضا احدی به این نکته پی می‌بریم که وی خود را مأمور به وظیفه می‌دانست.

وی با بیان اینکه بعد از مطالعه در جهان‌بینی و نوع نگاه متعالی و پخته شهید احمدرضا احدی به این نکته می‌رسیم که آنقدر دنیا و تعلقات مادی آن برایش کوچک بود که قبول شدن در رتبه اول رشته پزشکی جالب به نظرش نمی‌آمد.

نماینده مردم ملایر با تأکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید «شهید» تربیت کنند و همه ما باید از شهدا الگو بگیریم، گفت: دیدگاه و روح متعالی شهید احمدرضا احدی آنقدر ارتقاء یافته بود که دنیا و همه متعلقات در آن را کوچک می‌دید و بزرگی و عزت را فدا شدن برای خدا و اسلام می‌ دید.

بیگی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز باید «هنر» را در خدمت فرهنگ شهدا بیاوریم، ابراز کرد: ملایر شهر گرامیداشت شهداست و باید تلاش شود در کنار این همایش‌ها به سمت مردمی‌سازی یادواره‌های شهدا برویم.

در ادامه بعد از بیان روایت روزهای دفاع مقدس توسط کریم مطهری یکی از راویان دفاع مقدس از خاطرات شهید احدی، گروه هنری تئاتر ماه و مها (وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر و بسیج هنرمندان) به کارگردانی شیرین حببیبان برشی از زندگی شهید احدی را برای حضار به اجرا کرد. همچنین بیان خاطراتی توسط برادر شهید احدی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

رونمایی از سه کتاب فاتح دوئیجی، زلال همچون آب، من رضا هستم و مستند از دانشگاه تا دانشگاه از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در ادامه بعد از اجرای سرود توسط گروه نوجوانان از سه کتاب زلال چون آب زندگی (شهید روستایی)، نوشته امین رحیمی، فاتح دوئیجی، (شهید حیدر کاظمی) نوشته لیلا گودرزیان فرد و چاپ ششم من رضا هستم (شهید داریوش ساکی) و همچنین مستند دانشگاه تا دانشگاه ساخته دانشگاه ملایر مربوط به زندگی شهید احدی رونمایی شد. در پایان نیز از مادر شهید احدی، مادر شهید روستایی و خانواده شهید کاظمی تجلیل شد.

فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha