اجرای طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» در مراکز کانون پرورش فکری همدان
کد خبر: 4177664
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

اجرای طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» در مراکز کانون پرورش فکری همدان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» در تمامی مراکز کانون پرورش فکری در استان خبر داد.

معصومه ابراهیمی هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدانمعصومه ابراهیمی هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه همکاری بنیاد کرامت رضوی و کانون پرورش فکری، اظهار کرد: بر اساس این همکاری مدیران کانون در استان‌ها با مسئول خادمیاری استان خود همکاری لازم را برای اجرای طرح‌های خادمیاری متناسب با فرهنگ بومی شهر و استان خود دارند.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد که فعالیت‌های کانون به عنوان محل‌های خدمت رضوی معرفی شوند و این افتخاری است که در حوزه کودک و نوجوان افتاده است، این اتفاق نویدبخش یک جریان خوب خواهد بود؛ امیدواریم خیر و برکات آن برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار باشد.

ابراهیمی هژیر گفت: از این رو طبق تفاهم‌نامه کشوری، جلسه همکاری بین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با مسئول خادمیاران رضوی استان همدان برگزار شد که در این جلسه کارشناسان هنری، کارشناس فرهنگی، کارشناس روابط عمومی کانون و مسئول فرهنگی و تعلیم و تربیت بنیاد کرامت رضوی حضور داشتند.

وی اظهار کرد: در سراسر کشور افرادی هستند که علاقه‌مندند تا در صحن و سرای امام رضا(ع) خادم باشند؛ ولی به دلایلی، دستشان از مرقد امام کوتاه است. در طرح خادمیاری این افراد می‌توانند در هر استان و شهری که هستند عضو مرکز خادمیاری شوند و در این فضا خدمت کنند، از این رو تمامی مراکز کانون تبدیل به مرکزی برای ارائه خدمت خواهد بود. افراد متخصص خادمیار از سوی کانون رضوی شناسایی و آموزش‌ دیده‌اند و می‌توانند کلاس و دوره بگذارند و کانون پرورش فکری این فضا و تجهیزات را در اختیار آنها می‌گذارد.

ابراهیمی گفت: خادمیاران در مراکز کانون بر اساس رشته و فعالیت خود حاضر شده و وقتی تأیید از مرکز گرفته شد آنها می‌توانند یک روز در حرم امام رضا(ع) حاضر شوند. طبق این تفاهم‎نامه در مراکز کانون برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی اجرا می‌شود و مربیان در مراکز در این روز به معرفی امام رضا(ع) در قالب داستان و قصه برای کودکان می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه باید برای ترویج فرهنگ رضوی کار کنیم، اشاره کرد: از این رو لازم است منابع خوب در زمینه قصه گویی با محتوای امام رضا(ع) به دست بیاوریم. هم‌چنین همایش خادمین رضوی در کانون  برگزار خواهد شد، در این همایش خادمان به دامنه فعالیت‌های خود اشاره می‌کنند و کانون هم انتظارات خود را بیان می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: البته پیش از این تفاهمنامه، کانون کارهای خوبی برای معرفی امام رضا(ع) به کودکان و نوجوانان با همکاری مربیان خود در سراسر استان خصوصا مناطق محروم در کارنامه خود دارد. یکی از مهم‌ترین ابراز کانون قصه گویی است و ما از طریق آن می‌توانیم خیلی از مطالب را به کودک و نوجوان با موضوع امام رضا(ع) آموزش بدهیم از این رو نیازمند محتوا و مطالب در این خصوص از انتشارات معتبر هستیم که بنیاد کرامت رضوی در این خصوص ما را یاری دهد.

انتهای پیام
captcha