ملایر میزبان جشنواره تئاتر همدان می‌شود
کد خبر: 4180122
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

ملایر میزبان جشنواره تئاتر همدان می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر خبر داد و گفت: این رویداد هنری 16 تا 18 آبان‌ماه به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می‌شود و 130 هنرمند در 16 گروه هنری با هم رقابت می‌کنند.

فرشاد کشاورزیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، فرشاد کشاورزیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، 14 آبان‌ماه در سخنانی اظهار کرد: ملایر بعد از پنج سال دوباره میزبان یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری استان همدان می‌شود.

وی از برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر خبر داد و گفت: این رویداد هنری 16 تا 18 آبان‌ماه به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می‌شود و 130 هنرمند در 16 گروه هنری با هم رقابت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه این گروه‌ها شامل هشت گروه در بخش صحنه‌ای و هشت گروه در بخش خیابانی از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار و رزن هستند، تصریح کرد: هفت گروه نمایشی از شهرستان همدان، چهار گروه نمایشی از ملایر، دو گروه نمایشی از نهاوند و یک گروه نمایشی از تویسرکان، یک گروه نمایشی از رزن و یک گروه نمایشی از بهار در این جشنواره حضور دارند.

وی اعتلای تئاتر و فرهنگ عمومی جامعه، ترویج فرهنگ والای ایرانی و اسلامی، تلاش برای ترویج فرهنگ شهروندی و معرفی شهرستان ملایر از طریق اجرای صحنه‌های نمایشی و خیابانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: ایجاد فضای شاد و پویا برای شهروندان، کمک به تولید تئاتر و تشویق هنرمندان این رشته و دعوت از گروه‌های نمایشی منتخب از شهرهای استان با هدف تبادلات فرهنگی و هنری از دیگر اهداف سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان ملایر است.

کشاورزیان با بیان اینکه در راستای برگزاری این جشنواره هفت کمیته تشکیل شده است، گفت: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با شهرداری ملایر و مؤسسه فرهنگی و هنری باران منعقد شده است. زمان اجرای نمایش‌ها از ساعت ۹ تا ۲۰ در مکان‌های تعیین شده است. بازدید برای عموم مردم رایگان است و سه داور برجسته از هنرمندان کشور شامل «امین زندگانی، قاسم زارع و علی ایزدی» بخش صحنه‌ای جشنواره و سه داور نیز در بخش خیابانی آثار راه یافته به جشنواره را داوری می‌کنند.

وی ادامه داد: با هدف معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری شهرستان ملایر اجراهای صحنه‌ای در تماشاخانه مؤسسه فرهنگی و هنری باران، مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و مرکز آموزش هنر و اجراهای خیابانی در فضاهای گردشگری همچون مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرد و دیگر فضاهای سطح شهر صورت خواهد گرفت.

کشاورزیان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر در همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در برگزاری این رویداد هنری، گفت: امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای این جشنواره باشیم.

انتهای پیام
captcha