جلسات بانوان مکتب امان زمان(عج) همدان به نام خانم دباغ نامگذاری شود
کد خبر: 4182050
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد؛

جلسات بانوان مکتب امان زمان(عج) همدان به نام خانم دباغ نامگذاری شود

علی آقامحمدی با اشاره به نقش برجسته استاد رحیم مسکین به‌عنوان پیشکسوت، معلم قرآن و بنیان‌گذار مکتب امام زمان(عج) در همدان گفت: پیشنهاد می‌کنم عنوان جلسه بانوان مکتب امان زمان(عج) به نام خانم دباغ نامگذاری شود.

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از همدان، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز، 24 آبان‌ماه در آیین نکوداشت خانم مرضیه دباغ با عنوان «بانوی فرمانده» که به همت جهاددانشگاهی همدان در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند خاندان اهل بیت‌(ع) خود را به اهل آسمان با محوریت حضرت فاطمه(س) معرفی می‌کند و می‌فرماید: «فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها.»

وی با طرح این سؤال که آیا مردان ما همچون خداوند و پیامبر(ص) که به حضرت فاطمه(س) به‌عنوان یک بانو توجه داشتند، توجه دارند؟ افزود: کسی که چنین اعتقادی نداشته باشد خودش را از یک زندگی سعادتمند محروم کرده است، چراکه زن محور این عالم است، اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: کسی در این زمینه (در مورد جایگاه زن در نظام اسلامی) از ما طلبکار نیست به خاطر این اعتقاد است.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه جایگاه زنان از منظر خداوند باید برای دختران، زنان، همسران و مادران جامعه بازگو شود، اظهار کرد: خانم دباغ به‌عنوان یک زن، وقتی دختر پدر و مادرش بود دختری لایق، وقتی همسر آقای دباغ شد همسری شایسته، وقتی مادر شد مادری نمونه و وقتی مادربزرگ شد نیز زنی نمونه بود. اینکه یک زن در جنگ و مبارزه شرکت دارد و در سخت‌ترین شرایط با رژیم شاهنشاهی مبارزه می‌کند در مواردی از او فرار می‌کند و پس از آن اسلحه به دست می‌گیرد و مبارزه مسلحانه می‌کند، به لبنان می‌رود و در پاریس همراه امام(ره) می‌شود، در صحنه‌های اجتماعی شرکت می‌کند، نماینده مجلس می‌شود و... در صورتی که هشت فرزند دارد، نمونه‌ای بی‌نظیر از بانوان در کل دنیاست.

وی ادامه داد: این بانوی نمونه با دخترش به شکنجه‌گاه می‌رود و دخترش را مقابل چشمانش شکنجه می‌کنند، اما پای انقلاب می‌ماند. چندین خانواده‌ مستضعف را تحت پوشش خود داشت وقتی دیگر فرمانده نبود و از لحاظ مالی به مشکل می‌خورد برای تأمین مخارج این خانواده مسافرکشی می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زن به این شجاعت، قوت و قدرت برای درس خواندن و کسب علم و معرفت نیز نزد آیت‌الله سعیدی که دشمن از آن به قدری می‌ترسید که او را در روغن داغ انداخت و به شهادت رساند و کسی جرئت نمی‌کرد نام این عالم انقلابی را بیاورد پای درسش می‌نشست.

دباغ؛ محور بزرگی برای جامعه

وی ادامه داد: خانم دباغ در کنار همه این فعالیت‌های انقلابی همیشه درگیر بیماری بود و بیماری‌های سختی را تحمل می‌کرد، هر کس احوالش را می‌پرسید با الحمدلله جواب می‌داد. باید بگویم ما در شناساندن این بانو به اندازه کافی کار نکرده‌ایم؛ او محور بزرگی برای جامعه ماست و زنان جامعه ما باید این افراد را الگو قرار دهند.

آقامحمدی یادآور شد: یکی از دختران خانم دباغ همسر جانباز و آزاده است؛ خواهشم این است به جای بازدید از موزه‌های ساخته شده از موزه زندگی انسانی او بازدید کنیم. ببینیم خانواده خانم دباغ به‌دلیل پول و اسم و رسم در زندگی وضع خوبی دارند یا به دلیل انسانیت. این راهی است که حضرت زهرا(س) و اباعبدالله(ع) و امیرالمؤمنین(ع) به ما یاد دادند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این بزرگداشت باید منشأ یک تحول شود، تأکید کرد: این رویداد باید موجب شود زنان فرمانده زیاد شوند. زنان جامعه ما باید بتوانند خوب جامعه را مدیریت کنند و محور جامعه شوند. همچنین افرادی که بتوانند خانه‌های خود را هم محل انس خانواده قرار دهند.

وی به نقش برجسته استاد رحیم مسکین به‌عنوان پیشکسوت و معلم قرآن در همدان اشاره کرد و گفت: این مرد قرآنی با پول خود ۱۴ جلسه با نام ۱۴ معصوم(ع) راه انداخت؛ جلسات رفته رفته پیش رفت و امروز به ۱۶۹ جلسه رسیده است؛ خانه مرحوم مسکین وقف جلسات شد، پیشنهاد می‌کنم عنوان جلسه بانوان مکتب امان زمان(عج) به نام خانم دباغ نامگذاری شود.

آقامحمدی ادامه داد: جلسات مردانه این مکتب به نام حاج رحیم مسکین است و جلسات قرآنی بانوان به نام این بانوی انقلابی اثرگذار باشد و تلاش شود هر بانو ولو با تعداد سه نفر یک جلسه خانگی قرآن را تشکیل دهد تا جلسات بانوان نیز به تعداد ۱۶۹ جلسه برسد.

انتهای پیام
captcha