اولین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4185777
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

اولین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی در همدان برگزار می‌شود

نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر همدان در حال برگزاری است.

اردوی فیلم نامه‌نویسیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی با حضور اساتید برجسته فیلم‌نامه‌نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از سراسر ایران در هفت ژانر «جنگی، دفاع مقدس»، «کمدی»، «ملودرام»، «وحشت»، «علمی ـ تخیلی»، «فانتزی» و «جنایی ـ پلیسی» از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران  دفتر همدان در شهر همدان در حال برگزاری است.

اشکان چاوشی از اساتید نخستین دوره فیلم‌نامه‌نویسی به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوان همدان، اردوی فیلم‌نامه‌نویسی را فرصتی مغتنم برای استفاده هنرجویان از تجربیات اساتید خواند و افزود: این اردو علاوه بر هنرجویان، برای اساتید نیز فرصتی مناسب را رقم می‌زند تا کارگردانان در بازه زمانی مشخص بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی با تأکید بر اینکه برگزاری این اردوها نقش مهم و تأثیرگذاری در آینده سینما دارد، مطرح کرد: نتیجه اصلی و میزان دقیق اثرگذاری نخستین اردوی فیلم‌نامه‌نویسی را در دوره دوم باید بررسی کرد، چراکه بازخوردها در این دوره باید مورد بررسی قرار گیرد.

چاوشی با بیان اینکه ارتباط دوستانه، حضور فعال در برنامه‌هایی به این شکل و بدون توجه به مسائل و آورده‌های مالی از سوی اساتید از ویژگی بارز انجمن سینمای جوانان است، تصریح کرد: صحبت درخصوص یک ژانر به‌صورت اختصاصی و در جمع، اتفاقی چالش‌برانگیز برای هنرجویان و اساتید است؛ به زبانی دیگر، فرصت‌سازی و انتقال تجربه و ایده از ویژگی بارز این اردو است.

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی ادامه داد:‌ تا این مرحله، اتفاقات در این ژانر مطابق برنامه‌ریزی پیش رفته و براساس ارزیابی ایده، استدلال و سخنان هنرجویان شاهد فعالیت خوبی از سوی شرکت‌کنندگان هستیم.

انتهای پیام
captcha