راهیابی قصه‌گویان جوان همدان به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی
کد خبر: 4187517
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

راهیابی قصه‌گویان جوان همدان به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان از راهیابی دو نفر از قصه‌گویان جوان همدانی به مرحله کشوری این دوره از جشنواره خبر داد.

جشنواره قصه گوییبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مریم شریف‌زاده، دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان، با اشاره به راهیابی دو نفر از قصه‌گویان جوان همدانی به مرحله کشوری بیست‌و‌پنجمین جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: داوری مرحله کشوری این جشنواره هم‌زمان با شب یلدا به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره در تاریخ 23 و 24 آبان‌ماه برگزار شد، افزود: 500 نفر در استان همدان در سایت مربوطه برای قصه‌گویی ثبت‌نام کرده‌ بودند که از این تعداد 320 اثر بارگذاری شده بود. در این دو روز داوری آثار با حضور داورانی از همدان، استان مرکزی و استان زنجان با توجه به دستورالعمل ارائه شده مورد داوری قرار گرفت و بعد از رأی داوران حاضر در جشنواره استانی، 16 نفر به بخش کشوری راه پیدا کردند.

دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان تصریح کرد: بعد از داوری اثر 16 نفر برگزیده استانی دو نفر از قصه‌گویان در بخش آئینی، سنتی بزرگسالان به مرحله کشوری راه یافتند. بهزاد عسگری با قصه «رستم و سهراب» و سیده‌سارا حسینی با قصه «بیژن و منیژه» به مرحله‌ نهایی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان یزد راه یافت.

شریف‌زاده اظهار کرد: مرحله کشوری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر در 28 تا 30 آذرماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha