درخواست تظاهرکنندگان بحرینی برای آزادی شیخ علی سلمان
کد خبر: 4190879
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

درخواست تظاهرکنندگان بحرینی برای آزادی شیخ علی سلمان

جمع زیادی از مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی به مناسبت نهمین سالگرد دستگیری شیخ علی سلمان، روحانی سرشناس بحرینی، خواستار آزادی وی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین،  جمع زیادی از مردم بحرین در نهمین سالگرد دستگیری شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق، در منامه، پایتخت، شهرها و مناطق دیگر این کشور تظاهراتی را برگزار کردند.

در راهپیمایی گسترده‌ای که در جنوب پایتخت برگزار شد، شرکت‌کنندگان پرچم‌های بحرین، تصاویر شیخ علی سلمان و بنرهایی با عباراتی مانند «ناصر فلسطین» و «ناصر الاقصی» در دست داشتند و به این ترتیب حمایت خود را نیز از فلسطین اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار آزادی شیخ علی سلمان شده و علیه عادی‌سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی نیز شعار سر داده و خواستار اخراج سفیر این رژیم از بحرین شدند.

آن‌ها همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. این درحالی بود که نیروهای امنیتی از رسیدن تظاهرکنندگان به مرکز پایتخت جلوگیری کردند.

راهپیمایی گسترده دیگری هم با برافراشتن پرچم‌های بحرین، تصاویر شیخ علی سلمان و بنرهایی با مضامین همبستگی با فلسطین و عباراتی مانند «اخراج سفیر اشغالگر» در منطقه بلاد قدیم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با اشاره به سرکوب معترضان سیاسی توسط رژیم و دستگیری تعداد زیادی از شهروندان به دلیل ابراز عقیده خود، شعاری با مضمون «شما صلح‌طلبی را زندانی کردید» سر دادند.

انتهای پیام
captcha