آزار و اذیت دینی در سال 2023 به اوج خود رسید
کد خبر: 4191541
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
مرکز حقوق بشر بحرین:

آزار و اذیت دینی در سال 2023 به اوج خود رسید

مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه در سال 2023 آمار آزار و اذیت‌های در این کشور به اوج خود رسیده است، از ثبت بیش از 700 مورد تخلف و نقض حقوق شهروندان و برگزاری 500 راهپیمایی و تجمع اعتراضی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، مرکز حقوق بشر بحرین  در سال 2023 بیش از 700 مورد تخلف از سوی مقامات را علیه شهروندان ثبت کرد که در قالب احضار، دستگیری، آزار و اذیت دینی بوده است و در سال گذشته به اوج خود رسید.

این نهاد حقوق بشری همچنین تأکید کرد که در سال گذشته میلادی بیش از 500 مورد راهپیمایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های رژیم بحرین انجام شده است.

این مرکز در گزارشی بیش از 200 مورد دستگیری را به دلیل ابراز عقیده ثبت کرد و خاطرنشان کرد: برخی از بازداشت‌شدگان به دلیل شرکت در راهپیمایی‌های مردمی یا اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی مورد بازجویی قرار گرفتند و تعدادی از آن‌ها بعداً دستگیر شدند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیش از 500 مورد راهپیمایی و تجمع اعتراضی با هدف آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی انجام شده است که با سرکوب نیروهای امنیتی رژیم مواجه شده است.

در این گزارش همچنین تصریح شده است: بیش از 120 راهپیمایی اعتراضی در اعلام مخالفت با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تأیید قاطعانه رد عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی در بحرین برگزار شده است و مقامات بیش از 100 شهروند را به دلیل همبستگی با فلسطین احضار و از آن‌ها بازجویی کردند.

در این گزارش هشدار داده شده است که آزار و اذیت دینی در بحرین در سال 2023 به اوج خود رسیده و در همین رابطه شیخ محمد صنقور، خطیب مسجد امام صادق(ع) در منطقه الدراز در 22 مه 2023 دستگیر شد. وی در یک سخنرانی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تغییر برنامه‌های آموزشی را محکوم کرده و خواستار مشخص شدن سرنوشت زندانیان سیاسی شد.

انتهای پیام
captcha