بزرگترین کرامت امام(ره) سوق دادن مردم به راه مستقیم بود
کد خبر: 4199112
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۲
امام جمعه ملایر:

بزرگترین کرامت امام(ره) سوق دادن مردم به راه مستقیم بود

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده با بیان اینکه بزرگترین کرامت امام(ره) سوق دادن مردم به راه مستقیم برای عموم جامعه بود، گفت: این کار بزرگی بود که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

امام جمعه ملایر به گزارش ایکنا از همدان، 21 بهمن ماه برای مردم ملایر یادآور تلاش خستگی‌ناپذیر عالمی فرزانه است که به عنوان رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر و اولین امام جمعه این شهر افتخار و نامی ماندگار در این شهرستان است؛ مجمع عالی بسیج شهرستان ملایر سال ۱۳۹۳ در مصوبه‌ای روز ۲۱ بهمن ماه سالروز رحلت «آیت‌الله سیدمحمد میرشاهولد» شخصیت برجسته و محوری مبارزات مردمی این شهرستان در جریان انقلاب را به عنوان «روز ملی ملایر» تصویب و نام‌گذاری کرد.

این نامگذاری به پاسداشت حضور و ایفای نقش پررنگ آیت‌الله میرشاهولد در به ثمر نشاندن مبارزات مردم ملایر در جریان انقلاب ۱۳۵۷ صورت گرفته و به موازات تجلیل از مقام والای این چهره مردمی و مبارز، مهر تأییدی بر نقش‌آفرینی مردم شهرستان ملایر در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی زده است. آیت‌الله میرشاهولد، رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر میراث‌دار مکتب مبارزات انقلابی در این شهرستان از جایگاه والایی نزد مردم این خطه برخوردار است و در ۷۵ سال دوران زندگی ارزشمند خود سنگر شریعت محمدی(ص) را به خوبی پاسبانی کرد و پرچم پرافتخار توحید را در حد توان برافراشت.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر روز گذشته، 21 بهمن ماه در مراسم روز ملی ملایر و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله میرشاهولد و شهدای انقلاب اسلامی این شهرستان در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه علما حق بزرگی بر گردن همه ما دارند، اظهار کرد: از زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) علما و بزرگان بسیاری بودند که برای ترویج فرهنگ اسلام تلاش‌های بسیار داشته و شاگردان بزرگی تربیت کردند‌.

وی با بیان اینکه این علما شاگردان بسیاری را تربیت کردند که توانستند عموم ملت را هدایت کنند، افزود: امام یکی از علمای بزرگی بود که توانست عموم ملت را هدایت و قلب ملت را منقلب کرد. امام دو انقلاب را برای ملت ایران به وجود آوردند، یک انقلاب در درون مردم ایران تا مردم از روی بصیرت و فدا شدن برای اسلام آماده شوند و انقلاب دوم این بود که ملت با این آمادگی درونی توانستند در برابر طاغوت بایستند و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه بزرگترین کرامت امام سوق دادن مردم به راه مستقیم برای عموم جامعه بود، گفت: این کار بزرگی بود که از عهده هر کسی بر نمی‌آید، در این مسیر یارانی داشتند که ایشان را همراهی می‌کردند و پرچم امام را به دست گرفتند و مردم را در مسیر امام آگاهی بخشیدند، در ملایر هم عالم فرزانه آیت‌الله میرشاه ولد این علم را به دست گرفت و در هر چند در طول مبارزات بارها شکنجه شد از مسیر دست نکشید و هم به پخش اعلامیه‌های امام مشغول بود و با توجه به اینکه بارها تهدید شد اما دست نکشید و راه را ادامه داد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

ارزنده با بیان اینکه در مسیر پیروزی انقلاب جوانان ملایری نیز در کنار این عالم ربانی بودند و این علم را گرفته بودند و همراهی می‌کردند، تصریح کرد: بزرگانی چون حجت‌الاسلام عباسی، حجت‌الاسلام ترابی، گلستانی و... در کنار این مبارز انقلابی فداکاری کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر در دوران پیروزی انقلاب ۱۲ شهید به اسلام و انقلاب هدیه کرده است، گفت: اولین شهید شهرستان ملایر بعد از پیروزی انقلاب شهید وفایی بود که از شهدای دوران مبارزات است و وقتی زندگی‌نامه شهید را مطالعه کنیم درس‌های زیادی به ما می‌دهد.

ارزنده با بیان اینکه هر کجا لازم باشد باید قدم جلو بگذاریم، بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و گفت: بعد از ۲۲ بهمن نیز شاهد حماسه سیاسی دیگری در کشور خواهیم بود.

در ادامه حجت‌الاسلام حمید میرشاهولد، فرزند مرحوم آیت‌الله میرشاهولد نیز ضمن بیان فضایل رهبر مبارزات انقلابی ملایر گفت: اگر انقلاب اسلامی تا به امروز باقی مانده به خاطر مکتب، مرجع و مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب با انقلاب‌های دیگر هرگز قابل مقایسه نیست و چه انقلاب‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب در دنیا به وجود آمد اما پایداری نداشته‌اند، گفت: برای ادامه مکتب اسلام و انقلاب باید قدر دان خون شهدا و زحمات و تلاش‌های مراجع و علما بوده و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha