اجرای طرح قرار دوازدهم همزمان با نیمه شعبان در همدان
کد خبر: 4201665
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

اجرای طرح قرار دوازدهم همزمان با نیمه شعبان در همدان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: طرح قرار دوازدهم در ایام نیمه شعبان با توزیع 500 بسته حمایتی در بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده استان به ارزش هر بسته یک میلیون و 200 هزار تومان از محل نیت واقفان و کمک خیران انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل  اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت امام عصر(عج) اظهار کرد: همزمان با این ایام در 45 بقعه متبرکه استان همدان جشن‌های ویژه نیمه شعبان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی، مدیحه‌سرایی و سخنرانی، برگزاری غرفه شاد کودکان با حضور هنرمندان مسابقات فرهنگی و تجلیل از نام‌های مهدی و... است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه، اجرای گروه‌های تواشیح در امامزادگان، اطعام‌دهی در سه بقعه متبرکه در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند از محل نیت واقف را از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان توسط اوقاف و امور خیریه استان همدان برشمرد.

وی همچنین به اجرای طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف و رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی در ۱۲ هر ماه  برگزار می‌شود. طرح قرار دوازدهم در ایام نیمه شعبان با توزیع 500 بسته حمایتی در بین خانواده‌های نیازمند شناسایی شده استان به ارزش هر بسته یک میلیون و 200 هزار تومان از محل نیت واقفان و کمک خیران انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه امسال در هر شهرستان یک موکب قرار دوازدهم را در ایام نیمه شعبان دایر می‌کنیم، تصریح کرد: این موکب‌ها در مرکز شهر در سه حوزه جمع‌آوری نذورات، ایستگاه صلواتی و طرح قرار دوازدهم است که از افراد علاقه‌مند در این طرح به عنوان «مهدی‌یار» نیز ثبت‌نام به عمل خواهد آمد که همکاری لازم را در اجرای بهتر این طرح با اوقاف و امور خیریه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha