کد خبر: 4253197
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱

نجات جان ۱۱۱ بیمار قلبی و عروقی طی هفته گذشته در همدان

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ مأموریت در اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود گفت: هفته گذشته ۱۱۱ بیمار قلبی و عروقی با خدمات اورژانس استان نجات یافتند‌.

محمدرضا شکوهی، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ همدانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، محمدرضا شکوهی، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ همدان با اشاره به اینکه مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث استان همدان با ۶۵ پایگاه شهری و جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه بانوان خدماتی را به بیماران و مصدومان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در این مرکز چهار پایگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک اتاق عمل سیار  فعال است.

وی با بیان اینکه در مرکز ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان ۵۴۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان هستند، گفت: نیروها شامل پزشک، کارشناس پرستاری، کارشناس فوریت پزشکی، کارشناس هوشبری و کارشناس عمل است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ همدان اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تماس توسط بیماران یا همراهان آنها با مرکز ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس استان برقرار می‌شود و از خدمات مشاوره‌های پزشکی، دارویی و پرستاری بهره‌مند می‌شوند.

شکوهی به انجام ۲۷۰ تا ۳۰۰ مأموریت و ارائه خدمات درمانی در طول روز توسط نیروهای اورژانس استان اشاره کرد و گفت: در طول یک هفته گذشته مردم استان هفت هزار و ۵۲۴ مورد با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان تماس گرفتند که یک هزار و ۵۲۷ مورد منجر به انجام مأموریت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در طول یک هفته ۱۱۱ مورد به بیماران قلبی و عروقی خدمات ارائه شده است، اضافه کرد: در صورت نیاز به اعزام بیماران به خارج استان نیز یک دستگاه جت فالکون سازمان اورژانس کشور در تهران مستقر است و هماهنگی لازم در استان صورت می‌گیرد تا در کمترین زمان ممکن بیمار منتقل شود.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان حفظ امنیت نیروهای مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث استان را مهم برشمرد و آن را یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: نکته قابل تأمل این است گاهی شاهد درگیری همراهان بیمار یا مصدوم با نیروهای اورژانس هستیم و نمی‌توانند کنترلی روی رفتار خود داشته باشند و خشونت‌هایی علیه این نیروها صورت می‌گیرد، در صورتی که تمام تلاش آنها حفظ جان بیمار و مصدوم است.

وی با بیان اینکه لازم است آموزش‌هایی در زمینه حفظ خونسردی همراهان بیمار در جامعه صورت گیرد و اجازه دهند نیروهای اورژانس به هنگام حوادث کار خود را انجام دهند، عنوان کرد: گاهی آسیب زدن به تجهیزاتی نظیر آمبولانس، خدمت‌رسانی را دچار اختلال می‌کند و تا برگشت این وسیله به چرخه فعالیت، ممکن است هموطنانی در یک منطقه آسیب ببیند و از خدماتی محروم شوند. 

شکوهی با بیان اینکه با وجود آموزش‌های فراگیر به جامعه، همچنان شاهد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس نیز هستیم، گفت: وقتی افرادی شماره تماس‌های اورژانس را اشغال می‌کنند، درواقع بیماران واقعی را که نیاز به خدمات اورژانسی دارند، با مشکل مواجه می‌کنند که به نظر می‌رسد علاوه بر برخوردهای قضایی با این افراد، باید آموزش‌های لازم در این زمینه افزایش یابد.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراجع قضایی خواست برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس به نحوی صورت گیرد که بازدارنده باشد و بیان کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغات سمعی و بصری می‌تواند در بازدارنده بودن از ارتکاب مزاحمت مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha