ریشه خشونت یهودیان و صهیونیستها از دیدگاه قرآن کریم و براساس منابع یهود در گفتوگوی ایکنا از همدان با حجتالاسلام والمسلمین دانیال بصیر، استاد حوزه و دانشگاه در شماره قبل با عنوان «آیه ۸۲ سوره مائده؛ اشاره قرآن به ریشه خشونت قوم یهود» مورد بررسی قرار گرفت، اینکه ریشه خشونت در قوم یهود و صهیونیستها از کجا نشئت گرفته است، مسئله اعتقاد یهود به اینکه قوم برتر هستند و این نژادپرستی در عمل چگونه نمود یافته است، مطالبی بیان شد، در این شماره از گفتوگو با وی به داستان جشن پوریم و ماجرای هولوکاست بهعنوان ریشههای تاریخی ظلم و ستم و خشونت این قوم پرداخته شده است که مشروح آن را در زیر میخوانیم:
ماجرای پوریم در کتاب «استر»، چهاردهمین کتاب عهد عتیق که در ایران عموماً به اشتباه تورات خوانده میشود، آمده است. براساس این کتاب، «استر» دختری یهودی، زیبا و یتیم بود که تحت کفالت پسرعموی خود، «مُردخای» قرار داشت. «مُردخای» از مکنت چندانی برخوردار نبود. روزی «خشایارشا»، از ملکه خود «وشتی» میخواهد در مجلس میگساری شاه حاضر شود تا میهمانان، زیبایی او را ببینند. وشتی از این کار سر باز میزند، شاه عصبی میشود همسرش را از مقام ملکه برکنار میکند و از بزرگان میخواهد دخترانی از سراسر قلمرو او جمعآوری کنند تا شاه یکی از آنها را برای مقام ملکه برگزیند. «مُردخای» از ماجرا آگاه میشود و استر را به دربار میفرستد.
در زمان خشایارشا، یهودیان جزو اقلیتهای مذهبی ایران بودند و همواره تلاش میکردند در دربار شاه نفوذ کنند. هامان، صدراعظم خشایارشا، بهدلیل نافرمانی یهودیان از قوانین پادشاهی، عدم پرداخت مالیات و سرپیچی از فرمانهای شاه، نگرانی خود را ابراز کرد، او پادشاه را از توطئههای یهودیان آگاه کرد و از او خواست پیش از آنکه این قوم علیه تاج و تخت شاه اقدامی کنند، با آنها مقابله کند، اما استر که به شدت بر شاه تسلط یافته بود، با خائن جلوه دادن هامان و ادعای اینکه او قصد کشتن شاه را دارد، باعث شد هامان بر دار شود. توطئه استر و مردخای با کشتن هامان پایان نیافت. آنها حکم قتل ۱۰ پسر هامان را نیز از پادشاه گرفتند و در گام بعدی، ۱۰ پسر هامان کشته شدند. اوج دشمنی یهودیان با ایرانیان زمانی آشکارتر شد که استر و مردخای، حتی با کشته شدن پسران هامان نیز قانع نشدند و اجساد آنها را در شهر بر دار کردند تا میان ایرانیان رعب و وحشت ایجاد کرده و سرنوشت دشمنان و مخالفان یهودیان را به نمایش بگذارند.
بیشتر بخوانید:
پس از کشتن هامان، در روز 13 آذار یهودیان مهاجر ساکن در ایران که اینک در دربار نیز راه یافته بودند، به هجوم به شهرهای ایران دست زدند و قتلعام گستردهای را علیه ایرانیان آغاز کردند. در ۱۲۷ استان ایران آن زمان، طی دو روز بیش از ۷۷ هزار ایرانی و به روایتی دیگر ۵۰۰ هزار نفر کشته شدند، هر ساله در سرزمینهای اشغالی صهیونیستها این روز را جشن میگیرند. این داستان نشان میدهد که صهیونیستها چگونه با مظلومنمایی و عملیات پیشدستانه، جنایات خود را توجیه میکنند.
تاریخنگاری یهود بر مظلومنمایی استوار است و این مظلومنمایی، به دلیل پشتوانه نیرومند تبلیغاتی آن، بر افکار عمومی جهان به شدت مؤثر بوده است. تاریخ اقوام کهن سرشار از داستانهای جنگ، مهاجرت، اسارت و دربهدری است، اما هیچ قومی مانند یهودیان، این حوادث را به پرچم مظلومنمایی خود بدل نکردهاند. این مظلومنمایی از آغاز با تحریف و اغراقهای بزرگ و حیرتانگیز آمیخته است؛ تا آنجا که میتوان گفت تاریخ هیچ قومی چنین با دروغهای بزرگ و آگاهانه رقم نخورده است.
نقطهاوج مظلومنمایی یهودیان در داستان هولوکاست است، هولوکاست Holocauste واژهای یونانی است و از ترکیب دو کلمهی «holo» به معنی تمام و همه و «kaustos» به معنی سوزاندن ساخته شده است. بنابراین، هولوکاست یعنی همهسوزی.
یهودیان مدعی هستند که در طول سالهای جنگ جهانی دوم، نازیها براساس تفکرات ضدیهودی هیتلر و نگاه نژادپرستانه او، حدود شش میلیون یهودی را در اردوگاههای اسرای جنگی آلمان و ارتش و لهستان و... در اتاقهای گاز خفه کرده و سپس اجساد آنها را در کورههای آدمسوزی سوزانده است، از آن زمان تاکنون، هولوکاست به نمادی از رنج قوم یهود و اقدامات خشونتآمیز نازیها تبدیل شده است، اما این ادعا چقدر واقعیت دارد یا خیر نیاز به تحلیل و تفسیر دارد.
اما واژه هولوکاست پس از جنگ جهانی دوم از سوی برخی اشخاص و کانونهای یهودی وارد فرهنگ سیاسی و تاریخی جهان شد. تبلیغ گسترده و تکرار پیوسته این موضوع از سوی گروهها و سازمانهای یهودی در فیلمها، نمایشنامهها، سریالهای تلویزیونی و انبوه رمانهای پس از جنگ، موجب شد تا این عبارت کاربرد انحصاری پیدا کند. امروزه، بنا به تأکید سازمانهای صهیونیستی، هیچ قوم و ملتی حق استفاده از این واژه را برای هیچ واقعهای ندارد. بهطور نمونه، اگر مورخ یا نویسندهای از قتلعام وحشیانه و مشهور صدها هزار انسان بیدفاع در دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی که بر اثر بمباران اتمی آمریکا در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم به خاکستر تبدیل شدند یا موارد مشابه بهعنوان هولوکاست یاد کند، بلافاصله از سوی کانونهای صهیونیستی مورد مؤاخذه و نکوهش قرار میگیرد و متهم به سوءاستفاده از این واژه انحصاریِ متعلق به قوم یهود میشود.
موجسواری بر ماجرای غیرواقعی نسلکشی یهودیان توسط نازیها از طریق رسانههای بینالمللی، ثبت و ضبط آن در تاریخ، گنجاندن این مبحث در منابع درسی و تدریس آن در مدارس و دانشگاههای اروپا و آمریکا، ایجاد موزهها و بناهای یادبود، و بازدید برنامهریزیشده میلیونها کودک، نوجوان و جوان آمریکایی و اروپایی از این اماکن، سبب شده است که عموم افراد، این مسئله را یک واقعیت مسلم تاریخی بپندارند، تأثیر روانی این تبلیغات چنان بوده که در مخیله عموم مردم جهان، جنگ جهانی دوم مساوی است با هیتلر، آلمان نازی و کشتار یهودیان! برای درک اهمیت موضوع هولوکاست، دانستن همین یک مسئله کافی است که در کشورهای اروپای غربی، که مدعی آزادی بیان هستند، هیچ پژوهشگری حق ندارد هولوکاست را انکار کند. اگر حتی با استدلال و ارائه سند و مدرک به انکار آن بپردازد، بدون هیچ دلیل منطقی زندانی خواهد شد، با این فضاسازی که شده امروز صهیونیستها تقریبا از تمامی کشورهای دنیا به خاطر ظلم ایجاد شده سالانه غرامت دریافت میکنند و مدعی هستند برای عدم تکرار هولوکاست دیگری ما حق تجاوز و جنایت علیه کشورهای دیگر را داریم.
مظلومنمایی یکی از ترفندهای اصلی صهیونیستهاست، آنها در حالی که خود مرتکب تجاوز و جنایت میشوند، ادعای مظلومیت میکنند. بهطور نمونه، در مسئله هولوکاست، آنها با بزرگنمایی تعداد قربانیان، خود را بهعنوان قربانی اصلی جنگ جهانی دوم معرفی کردند و از این طریق، حمایتهای بینالمللی را جلب کردند. همین ترفند را امروز در غزه نیز به کار میبرند. آنها ادعا میکنند که در حال دفاع از خود هستند، در حالی که خودشان به خانهها و بیمارستانها حمله میکنند و زنان و کودکان بیگناه را میکشند.
بله، متأسفانه صهیونیستها از تاریخ درس نگرفتهاند، آنها همچنان به سیاستهای اشتباه و جنایتکارانه خود ادامه میدهند و فکر میکنند که با تکیه بر حمایتهای بینالمللی، میتوانند به اهداف خود برسند، اما قرآن کریم به وضوح به سرنوشت آنها اشاره کرده است و ما معتقدیم که در آخرالزمان، قوم یهود به دلیل گناه و جنایاتشان نابود خواهند شد.
انتهای پیام