احيای انديشه‌های علما همانند احيای تاريخ انبياست
کد خبر: 1701751
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۱

احيای انديشه‌های علما همانند احيای تاريخ انبياست

گروه سياسی و اجتماعی: در دينی كه پيشوايان آن ائمه هستند، بعد از تاريخ ايشان هيچ تاريخی مانند تاريخ علمای بزرگ اسلام مؤثر و مفيد نيست و لازم است آنها را به مردم بشناسانيم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، آيت‌الله نوری‌همدانی در ديداری با اعضای ستاد بزرگداشت آيت‌الله بهاری كه روز دوشنبه ششم آبان‌ماه در دفتر ايشان برگزار شد، اظهار كرد: احيای آثار و انديشه‌های آيت‌الله بهاری بايد مهم‌ترين هدف اين كنگره‌ها باشد و اين مراسم بايد آنچنان كه در شأن يك عالم بزرگوار است، برگزار شود.
وی ضمن تشكر و قدردانی از برگزاركنندگان اين كنگره گفت: برگزاری بزرگداشت‌هايی اينچنين در بالا بردن سطح آشنايی مردم با آرا و ديدگاه‌های علما و فضلای پيشين گام مؤثری است كه اميد به تداوم آن در مورد ديگر علمای همدان می‌رود.
آيت‌الله نوری‌همدانی با تأكيد بر اهميت بزرگداشت علمای اسلام، تأكيد كرد: با معرفی شخصيت‌هايی همچون آيت‌الله بهاری و احيای آثار آنها، طلاب را برای تحصيل علوم دينی مشتاق‌تر كنيم.
وی در بيان معرفت آيت‌الله بهاری افزود: شيخ بهاری از علمای اواخر قرن 13 هجری قمری در زمينه اخلاق و تهذيب و عرفان از درجه بالايی برخوردار بوده و زحمات زيادی را در ترويج دين اسلام كشيده است كه يكی از آثار مؤثر ايشان «تذكره‌المتقين» است كه جهت بهره‌برداری در زمينه تقابل با صوفيان می‌توان از مطالب آن استفاده كرد.
آيت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به آنكه عرفان تصوف با عرفان اسلامی تفاوت زيادی دارد، تصريح كرد: صوفی‌ها كسانی هستند كه با ادعای عرفان مرزها را شكسته‌اند و می‌توان با سود بردن از آثار آيت‌الله بهاری عرفان ناب اسلامی را به دنيا عرضه كرد، زيرا طبق روايات رسيده از معصومين در مورد صوفيان به عنوان دشمنان ائمه ياد شده است و كسی كه آنها را رد كند به منزله فردی است كه در محضر پيامبر (ص) به جهاد پرداخته است.
كنگره بزرگداشت آيت‌الله بهاری، 30 آبان‌ماه سال‌جاری در مصلای بهار برگزار می‌شود.
captcha