حجتالاسلام مهدی ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفتوگو با ایکنا از همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، اجرای طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیهها»، در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمانسازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایجترین افکار مشترک بین همه اقشار جامعه و حفظ آیات کلیدی قرآن کریم از سوی خادمان و دغدغهمندان آغاز شد.
وی افزود: طرح ملی «مسطورا» ذیل پویش «زندگی با آیهها»؛ حلقه وصل همه فعالیتهای قرآنی در ماه مبارک رمضان بود و این حرکت فراگیر با بهرهگیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیتها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود، به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با همافزایی تمام ظرفیتهای مردمی و رسمی بودیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به طرح پویش ملی «زندگی با آیهها» گفت: این طرح قرآنی در بازه زمانی سه ساله اجرا میشود که با موافقت ۵۰ دستگاه در حال برگزاری است و ابلاغ برای سایر دستگاهها نیز انجام شده است. ۲۰ هزار دقیقه برنامه در رسانه ملی و شبکههای استانی تولید، ضبط و پخش شده است، صداوسیما، ارشاد و آموزش و پرورش نقش کلیدی در اجرا و معرفی طرح زندگی با آیهها داشتند.
ارتقایی با بیان اینکه برپایی نماز جماعت در ادارات در معرفی و برگزاری طرح اثرگذار است، تصریح کرد: در این طرح ۱۵۰ فراز و آیه جامعهپرداز که در زندگی مورد توجه است معرفی و تشریح میشود. در ماه رمضان معرفی و تدبر در ۳۰ فراز قرآنی انجام شده است. هدف از طرح این است که این آیات بر زندگی مردم جاری و ساری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تأکید بر اینکه تلاوت روزانه قرآن کریم در خانوادهها باید فرهنگسازی شود، بیان کرد: اگر به جامعهای برسیم که در آن به گفته رهبر معظم انقلاب مردم در هر مسئله و موضوعی که برای آنها پیش میآید به یاد آیات قرآن بیفتند و از آن بهرهمند شوند حرکت اسلامی جامعه تضمین میشود.
وی یادآور شد: طرح زندگی با آیهها تمرینی برای اقدامات همافزایی در کشور است، متأسفانه قرآن در کشور اسلامی ما مهجور واقع شده، در شرایطی که باید بیشتر از این کتاب الهی و مفاهیم آن بهرهمند شویم. در این طرح بیش از 140 هزار نفر در مسابقه قرآنی زندگی با آیهها شرکت کردند که به قید قرعه به برگزیدگان هدایای نقدی اعطا شد.
انتهای پیام