نپرداختن به خودشناسی از عوامل تنزل منافقین
کد خبر: 3611997
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

نپرداختن به خودشناسی از عوامل تنزل منافقین

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: امروز در تمام جهان صحبت از توان و قدرت نیروهای مسلح کشورماست.

به گزارش از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان،به نقل از روابط عمومی تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان در آستانه فرا رسیدن روز قدس،آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با حضور در جمع کارکنان و رزمندگان تیپ316 زرهی شهید قهرمان همدان به ایراد سخن پرداخت.

آیت الله محمدی در ابتدا با بیان تفسیری از سوره تین، عنوان کرد: یکی از معجزات قرآن اشاره به موضوعاتی است که 1400سال پس از نزول وحی اکنون دانش بشری تا حدودی بدان دست یافته است.

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه انسان در منظومه خلقت بشر گفت: انسان در مقایسه با دیگر مخلوقات حائز برترین ویژگی ها است و این خصیصه مصداق و تفسیر روشنی بر آیه 4 سوره تین «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ ، به راستی انسان را در نیکوترین اعتدال آفریدیم» است.

وی ادامه داد: حتی ملائک نیز دارای چنین صفاتی نیستند، تنها مشکل انسان امروز این است که به رغم تلاش برای شناخت هستی و پیرامون خود از موضوع خودشناسی غافل مانده و همین امر باعث شده تا گاه به واسطه برخی افعال و گفتار خود به پایین ترین درجه هستی تنزل یابد.

وی نتیجه عدم توجه به موضوع خودشناسی را سقوط به قعر جهنم عنوان کرد و گفت: منافقین مصداق بارز این سقوط تلقی میشوند و اینکه به عنوان نمونه بارز این تباهی باید از نقش وجودی منافقین در تاریخ نظام جمهوری اسلامی یاد کرد که با پناهنده شدن به دامان استکبار جهانی و اسرائیل دست خود را به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه این سرزمین آلوده ساختند.

امام جمعه همدان ضمن اشاره به بیان رهبر کبیر انقلاب که منافقین را بدتر از کفار میدانست به حوادث تروریستی اخیرنیز اشاره کرد و ادامه داد: این طیف (منافقین) با پشت کردن به خدا، دین ، ملت و کشور  اکنون در حال خیانت آشکارا به کشور خود هستند و این نهایت پستی و رذالت یک انسان است. این افراد برای خوشایند آل سعود و امریکا، خود را تا ابد ملعون و نفرین شده مردم و خدا کردند .

آیت الله محمدی در ادامه ضمن اشاره به نقطه مقابل جبهه نفاق و خیانت به قدرت ایمانی و مردمی نیروهای مسلح کشور اشاره کرد و گفت: عملیات اخیر که برعلیه جبهه تکفیر و نفاق انجام شد به قدری پر عظمت بود که امروز در تمامی جهان صحبت از توان و قدرت نیروهای مسلح ماست که در اوج اقتدار و افتخار قرار دارند.

وی ادامه داد: این عملیات نشات گرفته از ایمان و اعتقاد راسخ نیروهای مسلح ما در پاسخ به هر گونه تجاوز و دفع شر متجاوز و ایجاد امنیت در کشور است.

نماینده ولی فقیه دراستان، با اشاره به موضوع جوانان بیان کرد: شایسته است که جوانان قدر خدمت در نظام جمهوری اسلامی را بدانند  و سعی کنند تا نسبت به خودشناسی، خودسازی و اندیشه‌ورزی در معارف دینی، اخلاقی و اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند .

وی اضافه کرد: اگر جوانان و به‌خصوص سربازان در محیط خدمت به خودسازی بپردازند، در آینده نه تنها برای خود بلکه برای جامعه هم مفید خواهند بود.

در پایان این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با حضور بر مزار شهید گمنام پادگان شهید قهرمان همدان ضمن قرائت فاتحه برای همه شهدای والا مقام نظام جمهوری اسلامی علّو درجات را از خداوند منان خواستار شد.

 

         

 

 

 

 

captcha