طرح «محراب سبز» در همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3832279
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

طرح «محراب سبز» در همدان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان از برگزاری طرح «محراب سبز» در ۲۴ پارک سطح استان خبرداد و گفت: فضا‌های عمومی و تفریحی بستری مناسب ویژه ترویج فرهنگ نماز اول وقت به همراه خانواده است.

طرح «محراب سبز» در 24 پارک همدان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام مهدی ارتقائی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از اجرای طرح «محراب سبز» در 24 پارک سطح استان خبرداد و گفت: فضاهای عمومی و تفریحی بستری مناسب برای انجام واجبات دینی و ترویج فرایض دینی است.

وی افزود: این طرح از سال 1384 تنها در سه مرکز عمومی و فرهنگی برگزار می‌شد اما از سال 1386 تاکنون این طرح به 24 مرکز افزایش یافته است.

ارتقائی با بیان اینکه فضاهای عمومی بهترین بستر برای انجام فرائض دینی است، یادآور شد: به همین جهت امام جماعت هر مرکز زودتر از نماز مغرب و عشا در سطح پارک ها حضور دارد تا پاسخگوی مسائل دینی و شرعی باشد و با نوجوانان و جوانان بطور مستقیم ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به استقبال اقشار مردم از این برنامه و حضور بالغ بر 200 الی 300 نمازگزار در یک محل بیان کرد: به دلیل زندگی آپارتمان نشینی و در مکان‌های بسته، پارک‌ها و مراکز تفریحی بهترین مکان برای انجام امر واجبات دینی در اول وقت و به همراه خانواده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان با بیان اینکه این طرح با همکاری معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری انجام می‌شود، ابراز کرد: در گذشته به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی از جمله خرده فروشی مواد مخدر و... استقبال از پارک‌ها در سطح استان از سوی خانواده‌ها و افراد مذهبی کمتر بود اما اکنون به دلیل حضور افراد فرهنگی و انجام مسائل فرهنگی و دینی در این سطح پارک‌ها آسیب‌های اجتماعی کمتر دیده می‌شود و خانواده‌ها با احساس امنیت بیشتری به پارک‌های سطح استان می‌آیند.

ارتقائی گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف استان و معاونت فرهنگی،اجتماعی شهرداری در نظر داریم برنامه‌های جانبی بیشتری را در این برگزار کنیم و با احداث سازه‌های سبک در سطح پارک‌ها بطور رسمی و هدفمند ارائه خدمات صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha