امام حسین(ع)؛ تجلی کامل صفات خداوند
کد خبر: 3847292
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

امام حسین(ع)؛ تجلی کامل صفات خداوند

گروه معارف ـ یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تویسرکان، امام حسین(ع) را تجلی کامل صفات خداوند معرفی کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) در کربلا بر اساس جهان بینی خود عمل کرد و چیزی که برایش مهم بود حفظ قرآن و دین اسلام بود.

امام حسین(ع)؛ تجلی کامل صفات خداوندبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام علی محمد برنا از اساتید و بازنشستگان هیئت علمی واحد تویسرکان، امروز 12 مهرماه، در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد تویسرکان، با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم هر انسانی در شرایط خاص و مهم زندگی خود بر اساس شاکله شخصیت و جهان بینی و ایدئولوژی خودش رفتار می کند در رابطه با قیام امام حسین(ع) و شبهاتی که در خصوص حرکت آن حضرت بیان می شود گفت: سیدالشهدا(ع) هم در کربلا بر اساس جهان بینی خود عمل کرد و چیزی که برایش مهم بود حفظ قرآن و دین اسلام بود.
وی افزود: بعد از گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر(ص) جامعه چنان دچار انحراف شد که جزء با اهدای خون خود و بهترین یاران و نزدیکشان امکان اصلاح دین وجود نداشت و ایشان در روز عاشورا می فرماید «اگر جزء با کشتن من دین حق زنده نمی ماند پس ای شمشیرها سخت این تن مرا در بر بگیرد» و مرگ را برای اصحاب به پلی تشبیه می‌فرماید که آنها را از سختیها به ساحل آرامش و بهشت جاویدان رهنمود می کند.
وی ادامه داد: این بر اساس تفکر دنیوی بعضی افراد که با جهان بینی خود قیام و شهادت آن حضرت را تفسیر و تحلیل می کنند خودکشی نیست بلکه احیاء دین خدا و انسانیت است که با مکتب اومانیسم و مادی جهان غرب قابل درک نیست.
وی امام حسین(ع) را تجلی کامل صفات خداوند معرفی کرد و عنوان کرد: سنخ وجودی امام حسین(ع) طوری است که عشق الهی را از عرش به زمین آورده و عشق خداوندی را برای مردم قابل فهم کرده است.
در ادامه مجتبی بابایی رئیس واحد تویسرکان در جلسه تودیع و معارفه معاون علمی دانشگاه که هم زمان با نشست هم اندیشی برگزار شد، مهمترین پیام عاشورای امام حسین(ع) را به عنوان بزرگترین مصلح اجتماعی و دینی اصلاح اوضاع جامعه دانسته و دفاع مقدس را در امتداد نهضت خونین حسینی دانست و خاطر نشان کرد: تدریس اساتید دانشگاه هم ادامه دهنده راه امام حسین(ع) در راه تربیت و اصلاح اوضاع جامعه است و اساتید باید به همین خاطر به خود ببالند و قدر جایگاه خود را بدانند.

انتهای پیام
captcha