جهاددانشگاهی از دانش‌بنیان‌ها حمایت کند
کد خبر: 3914071
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

جهاددانشگاهی از دانش‌بنیان‌ها حمایت کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد، گفت: جهاددانشگاهی باید در کنار پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند تا رشد بیشتری داشته باشند.

جهاد دانشگاهی از دانش‌بنیان‌ها حمایت کندحجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بابیان اینکه در طول ۴۰ سال تأسیس جهاددانشگاهی در بسیاری از بخش‌ها درخشش خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: نام‌گذاری جهاد دانشگاهی پیامی دارد به‌طوری‌که جهاد دانشگاهی در کنار هر نهادی که قبل از انقلاب بوده ایده جهادی را نیاز داشته تا به‌صورت «آتش به اختیار» در هر عرصه‌ای که موردنیاز است، داوطلبانه ورود کنند.


وی با اشاره به اینکه نقش جهادانشگاهی باید بیشتر پژوهشی باشد، افزود: در کنار فضای آموزشی ایجادشده در جهاد دانشگاهی، نقش پژوهش نباید مورد غفلت قرار بگیرد.


نماینده مردم همدان در خانه ملت درباره دستاوردهای این نهاد انقلابی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر در بحث سلول‌های بنیادی بیشتر درخشش داشته است.


فلاحی یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین بحث در عرصه‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند به‌طوری‌که دانش‌بنیان‌ها نیاز به کمک دارند و صرفاً پارک علم و فناوری شاید نتواند آن‌ها را کمک کند.


وی با اشاره به اینکه در همدان ۴۸ شرکت دانش‌بنیان عضو صندوق نوآوری هستند که درصد کمی کمک دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ شرکت دانش‌بنیان استان همدان فضای فیزیکی و امکانات ندارند و امروز هم در بحث اقتصاد و تجارت نمی‌توانیم به فروش نفت تکیه کنیم بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم.


وی بابیان اینکه اگر مدعی هستیم باید مغزهای کشور را حفظ کنیم باید از طریق همه نهادها که یکی از این نهادها جهاد دانشگاهی است، حمایت شود، تأکید کرد: اهتمام مجلس بر اقتصاد دانش‌بنیان است و فراکسیون دانش‌بنیان در همین راستا ایجادشده و به دنبال این هستیم که این مسیر را شکوفا کنیم.


فلاحی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد، گفت: جهاد دانشگاهی باید در کنار پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند تا رشد بیشتری داشته باشند.


وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در درخشش‌های انقلاب در طول تاریخ نقش‌آفرینی کرده است، گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر باید به کمک دانش‌بنیان‌ها بیاید.

انتهای پیام
captcha